Hallå igen!
Ja, som vanligt så sitter man och bollar med några byggen samtidigt, och plötsligt så kände jag nyinspiration att fortsätta på min M113 som har stått på hyllan i nästan ett år. Jag postade några bilder på gamla forumet, men lägger upp vissa av de gamla här igen, så "bloggen" startar på nytt här.
En av anledningarna jag fick en nytändning var att Verlinden har precis släppt en helt ny interiör till M113, och vilken makalöst fin sats denna är! Ersätter hela interiören från Academy/Tamiya, och man får med ett fullt detaljerat motorutrymme också. Snyggt! (Jag kommer dock inte att använda motorutrymmet i det här bygget eftersom Verlinden's är en dieselmotor, och jag skulle ha behövt en bensinare om jag hade tänkt ha luckan öppen).
I framtiden finns det i allafall ingen anledning att scratcha M113 interiör mera, men för det här bygget så kommer jag att använda samtliga delar som jag scratchade för ca ett år sedan.
(Fast man kan ju önska att någon, typ Bronco, kunde släppa en helt ny modell av denna kult-vagn).
Bygget kom igång igen för någon vecka sedan.
Vänstra innerväggen är skev, men rätar sig med lite lim. Allt är bara torrpassat i dessa bilder. Håller på att testa olika radio-konfigurationer, gillar nog den med dubbla enheter bäst efter den fyller hyllan bättre

Allt kablage är inte draget ännu.
Använde inte Verlinden's bränsletank eftersom det är fel sort för min M113 som föreställer en tidigare vagn.
Nog skrivet, här kommer bilder.

EDIT: fick lov att lägga upp lite bilder på orginalen också, stort tack Kjell!

Tack för titten!