Modellen är Kitty Hawks F-5E, Jag har byggt Kitty Hawk tidigare en F9F-8P Cougar. Det som slog mig då var att Jag tyckte den var alldeles för komplicerad. Det är lika med F-5:an. Om än ännu mer komplicerad samt att det är precis som ett pussel på 500 bitar, man får leta reda på alla cockpitdelar, små som stora på sprue A-B-C-D-E-F . Liksom hallå!!! Normala modelltillverkare är i alla fall så pass funtade att samla alla delar du behöver för cockpit,vingar,kropp,landställ och vapen på sin egen sprue. LOGISKT. Att leta reda på delarna tar bra mycket längre tid än normalt. Där får Kitty Hawk ett stort minus. Förebilden då? Jo jag tänkte faktiskt göra en Iransk F-5E. En liten polare till min MIG-17 från Lybien.
Nåväl vi får se hur detta slutar..
Många delar kändes lite grova, samt att de flesta stag och länkage inte fanns med i modellen. De fick helt enkelt scratchas.

Efter en massa fotoets och ångor från cyano, så råkade Jag pilla ihop en DC-4 1/144 tills limmet hinner torka..fort.

Nää Jag fick visst avbryta, tiden räckte inte för att göra klart DC-4:an..Kanske vid någon ytterligare paus? Så Jag får fortsätta med F-5E:n.
Cockpit är i stort sätt klar. Det verkar fungera det här.

Kudden till stolen ur lådan var som en fyrkantig legobit. Den kunde dom ha skippat helt, ser inte ut som en kudde alls, så den får också tillverkas.

Med huv på!

M39 utrymmet med matningen till bössan målad.

Ihopsatt provisoriskt.

Problemet med detta är att Jag har ingen aning hur Jag ska lösa maskningen när Jag ska måla kammoflaget