Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Har inte blivit så produktivt år som jag hoppats då en stor modell tagit all min tid i stort sett i år och den kommer sist av all färdigställda flygplan i år.
Tarangus, JA 37 1/72
AIM, Link-trainer 1/72
AZ, Blanik 1/48
Special Hobby, Arado Ar-96 1/72
Merit, J8 1/48
Tamiya, F-16 1/48
Special Hobby, CASA som SH 89 1/72
SAAB, AJS 37 1/1
Hoppas nästa år blir mer produktivt i dom mindre skalorna.
mvh Rickard
Väldigt fina allihop även om jag tycker att du kunde vädrat den sista en aning mer. J8:an är min favorit. Har du någon byggtråd någonstans? Är det SBS:s motorkåpa? Vad har du riggat med?
Bra bokslut!
Fina modeller allihop.
Skönt att se att den där röda fullskalemodellen har kommit i rätta händer och att den kommer att bevaras för framtiden. Ett givet utflyktsmål i sommar.
Tyvärr saknar vi pengar till ett "vitrinskåp" till den Röda och dom andra maskinerna på museet.
Det är SBS:s motorkåpa och hjul samt Uschi riggtråd på J8an som jag använt, om du har tillgång till Svensk Flyghistorisk Förenings tidskrift så finns där en artikel hur jag byggt J8an, kan lägga upp lite fler bilder om ni vill.