Börjar hitta lite modeller bland flyttlådorna. Det svåra just nu är att hitta delarna till vissa modeller. Tänkte titta lite på min F-86D Sabre bara för att upptäcka att jag stoppat ner vingarna i någon annan låda.
Anledningen till det är förmodligen att jag skulle rista in lite panellinjer på dem. Men i brist på verktyg så blev det jobbet liggande. Men med lite flyt så får jag snart tag i ett vettigt ritsverktyg. Och då kan jag även fortsätta med min BOAC 707:a.
Jag har lokaliserat alla mina färger men såg då att jag saknade några burkar. Men när jag besökte den lokala handlaren så hade han bytt ut alla Humbrol färger mot Revell. Tamiya, Vallejo mfl har han aldrig hört talas om.
Det är inte enkelt att bygga modeller idag. Till och med lim är svårt att få tag i om man inte bor i Stockholm, Göteborg eller Malmö. Det var faktiskt rätt bra förr. Och då passade faktiskt delarna ihop på en 707:a från Airfix.
*s*
Någon som har några bra idéer när det handlar om FS 30215, FS 35053 och FS 37722? Tänkte bygga lite israeliskt och försöka tömma några lådor med halvfärdiga modeller...
Mvh. André
Färger, verktyg, lim och modeller...
Färger, verktyg, lim och modeller...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Re: Färger, verktyg, lim och modeller...
Nej men en Scribe-R från Radub: http://www.radubstore.com/index.php?mai ... ath=77_110 Gillar även Rivet-R
Re: Färger, verktyg, lim och modeller...
Jag kan inte ge några direkta tips men ska du bygga IDF finns det ju en massa set att välja på. Vet inte om det är flyg eller pansarvagnar du funderar på. Både Mig och AK gör ett set med akrylfärger till israeliskt pansar. Hataka gör set till flyg med både akryl och lack om jag inte missminner mig.
holst
CU@C4
CU@C4