På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Denna pansarbyggaren ångrar lite att han inte var där. Första bilden med Viggen som startar är ju lysande - med kärran på marken å allt.
Tackar för trevliga bilder!
/E
Sten Ekedahl skrev:Så vackert!!!
Men det stör mig rejält att J 34 Hunter är märkt F 9. Acro Hunters fanns bara på F 18!
Så var det. Men "originalet" till röd G behöll Acro Hunters-emblemet när den flyttades till F 9 och flög med det under några år i vanlig tjänst (alltså inga uppvisningsflygningar). Så även om det är fel, är det lite rätt också. Det har funnits en individ som var märkt exakt så som den vi såg på Malmen.
Tack för kommentarerna. Viggen är en otroligt rolig "nyhet" för i år, trodde aldrig att man skulle få se den i luften igen. Lär finnas planer på att även få en Sk37 upp i det blå.
Det var underbart att se, höra & känna Viggen i luften igen. Jag saknar Team 60. Visst 9/6 gruppen är ok men det är inte samma sak som min "barndoms" Team 60/Sexa Skåne osv.