Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Tänkte bygga min som HMS Trenchant i experimentcammot den hade några veckor.
Fast jag blev inte nöjd med resultatet när maskeringstejpen kommit av. För liten kontrast mellan grått och svart och färggränsen hamnade fel.
Kameran ljuger här. I verkligheten ser man knappt någon skillnad mellan färgerna.
Nåväl. Jag har ju min stolta devis att leva upp till. "Gör om, Gör rätt". Nu har modellen fått duscha så tar vi om det från början. Synd bara att jag var ganska nöjd med den blå färgen som jag blandat till.
Senast redigerad av Björn B den 25 mar 2019, 03:59, redigerad totalt 2 gång.
Då blev äntligen HMS Trenchant färdig tillsammans med en bonus.
Det blev ingen större skillnad mot målningen jag fick till första gången. Royal Navy experimenterade med camouflagefärger ett tag då operationsområden skiftade efter det kalla krigets slut. Nu var man mer i grundare och klarare vatten än Atlanten, som t.ex. Medelhavet och man kom fram till att svart var en av dom sämre färgerna för en ubåt. Man hade tydligen en helt mörkblå ubåt också.
Här är Trenchant tillsammans med Swiftsure som jag byggde tidigare.
Har även byggt en Typ 214 ubåt.
Son Won-il från Sydkorea. En modell från den av mig okända tillverkaren Wolfpack. Även denna är i 1/350 och var en riktigt fin byggsats.
Senast redigerad av Björn B den 25 mar 2019, 04:01, redigerad totalt 1 gånger.