Lok bygge"Nu med färg sid 26 "

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Ulf Lundberg

Re: Lok bygge"

Inlägg av Ulf Lundberg »

Det är möjligt. Har en polare i Wien som scratchar skrov på det sättet. I det här fallet har jag en linjeritning på skrovet, i vilken "lamellerna" är intitade, så därför tänkte jag prova den metoden. Den som lever får se...
Uffe
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Ok, då förstår jag ! //Lennart
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Pannan kapad till rätt längd och monterad. Hytten lös ännu , saknar ju alla inre detaljer. Nu kan jag fortsätta med alla yttre detaljer.//Lennart
Bild
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Det är inte bara snyggt byggt. Det går fort också!
Hatten av.
Uffe
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Jättestort tack Ulf, dina ord uppskattas verkligen !
Vissa partier har gått snabbt, men några tar lite längre tid att klura ut ! Men nu är "rökmojen" på plats i alla fall //Lennart
Bild
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Helt fantastiskt! Modellbygge i den allra högsta skolan!
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tackar allra ödmjukast Björn //Lennart
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Hurrudu Lennart, det är nästan synd att måla den där. Att se nakna plasten är rena ögonfröjden när man vet hur mycket arbete som lagts ned. Kanske du ska bygga en till som du får tillstånd att måla upp;)? Ge mig ett handtag till ångvisslan omedelbart!

En av mina favoriter från västerntiden är flodbåtarna. Kommer du scratcha en sådan också? Med bomullsbalar, svettiga arbetare, ömfotingar från storsta´n i plommonstop och damer i klänning.
Stellan Schroeder Englund
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Ha ha ha ha , Ja du Stellan , vad svarar man på detta . Jag tror vi får åkalla Åhrens " om han inte e" dö vid det här laget ?

Bygga en till Njet" lämna den omålad Njet" Men det är kul att du gillar den dock. Tror nog att det blir snyggare i färg trots allt.
Jag kan ju spara alla bilder jag lagt ut under bygget !

Flod båt, nu satte du griller i huvet på mig, tänkvärt och lockande .
Tack för vänligheten Stellan ! //Lennart
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Helt tokigt bra det där blir Lennart! Det kommer ju bli spännande när du ska bygga inredning sen .
Skriv svar