Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Snyggt Magnus! Även om VK2 inte är min kopp med te, känner jag igen en fint byggd och målad modell när jag ser den! Synd bara att jag inte kommer loss till Open i år heller, sitter fast i Frankrike...
Härligt Magnus, den där blir klar i tid hoppas jag. Riktigt fin, ska bli kul att se den lajv!
Jag är på slutspörten med min Trumpeter J28, ligger ett litet steg efter dig men räknar med att bli klar i tid ändå.
OK mina vänner, tjänsteresa torsdag-fredag till Wien (det är sommar där såg jag ) så det var bara att ta sig i kragen ikväll och göra klart!
En liten "in the works" innan vi kommer till bilderna... Jag sågade ner sidorutorna för att göra dem i nervevat läge eftersom passformen var så usel, samma sak med huven som även den var för kort och därmed enklare att lämna öppen. Huven har även ett stort hål som täpptes till med ett ondskefullt luktande epoxispackel jag hittade i järnaffären som blir rätt "strukturellt" när det härdar.
Mot bilderna! Det här är ingen vinnare (även om det är inom det möjligas räckhåll för vissa) men för att vara ett nostalgibygge i en gräslig skala av en nästan halvsekelgammal modell måste jag tillstå att jag tycker den är rätt trevlig! Och ännu bättre när man inte ser den genom en kameralins, ni får kolla in den på Open på lördag!