English Lightning 1/48...nu klar, bilder på sid 4.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R

Re: English Lightning 1/48...nu klar, bilder på sid 4.

Inlägg av Henrik R »

Janne.S skrev:Supernajsig kråka det där :D

Förvånad över passformen för vingarna....knepet att vänta med vingarna snor jag rakt av. Var passformen på nosringen lika bra?

Vad blev det för kladd du blåste på förresten, aluminium, white aluminium?
Tack! jo vingarna passar outstanding om du innan allt passar in vingbitarna innan du limmar ihop dem. jag slipade minimalt på framkanten sen passade den som handsken. Nosringen var det lite fippel med men inte nå jättestörande. Som kladd blev det airframe aluminium och chrome samt white aluminium. och vissa delar med 27001 humbrol :oops:
Magnus Berggren skrev:Stilig modell. Gillar dekalvalet också. Och vädringen.
Tack för de fina orden Magnus!
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Finfint bygge av ett av flyghistoriens läckraste fulsnygga brutala plan! Skön finish och lagom vädring. Och vilket tempo du har!!! Vad kommer härnäst?

PS. Dekalerna har landat. Stort tack!!!
Björn G

Inlägg av Björn G »

Hatten av för ett kanonsnyggt bygge! Till skillnad från många andra gillar jag lightning skarpt, i all dess brutala snygghet. På bilderna ser det ut som ett riktigt strålande resultat med Alclad II. Personligen skulle jag vilja veta vilket kladd du lade på kladdet (dvs vilken sörja du använde till vädringen).

Ser fram emot nästa bygge!
Lennart

Inlägg av Lennart »

Instämmer i hyllningskören. Mycket läckert bygge,och snyggt målat/Lennart
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tack alla!!kul att ni gillar Lightningen!
Som lite svar på frågor så kommer jag ta några dagars semester innan nästa bygge. Men jag tror det blir Ryskt eller Engelskt. :-)

För vädring så använder jag för det mesta egen utblandad Gunze med minst 1:10. Och överflödet, om det nu blir för mycket, så använder jag koncentrerad Yes eller fönsterputs.
Sen använder jag HGWs vädringsvätskor i hjulbrunnar. Jag märkte att vädringen "suddades ut" lite granna när jag lade microscale på modellen. Jag antar att vädringseffekten försvinner lite när något när aluminiumet blir förseglat med ett lager gloss coating? hur som helst så blev det till min förvåning väldigt bra :-)
Axx

Inlägg av Axx »

Snyggt bygge Henrik.
Skriv svar