Glad Påsk alla, hoppas helgen har varit skön och vilosam!
Själv har jag spenderat ganska intensiva timmar i hobbyrummet, insåg att om jag inte lyckas bli åtminstone 90% klar med det här bygget under helgen, så vore det kört att ha modellen klar till 08-Open.
Det gick, med en del timmars slit. Är inte helt klar ännu, men 90%-ribban är nådd och vädringen är härmed klar!
Nu återstår att hänga ett par bränsledunkar bakpå vagnen, och sätta dit linserna till framljusen (lyckades slarva bort de klara linserna så har fått beställa nya - de svarta linserna är på plats).
Episkopen är från MR Modellbau, nerskurna till rätt storlek och tintade ljustgröna underifrån. På många bilder jag har sett av M113 vagnar så ser episkopen lite grönaktiga ut, antagligen för att den gröna interiörsfärgen reflkteras upp i prismorna.
Har haft jätteproblem med fotograferingen idag, kanske för att det har varit så skarpt ljus utifrån (fast det är ju underbart med sol!

.
Bilderna nedan är fjärde försöket, jag är fortfarande inte riktigt nöjd, bland annat så ser kulsprutarn halt svart ut - på modellen har den mer metalliskt utseende.
Nåja, nog om detta. Bilder var det ju..!
Tack för titten!