F-51D Mustang i 1/72 Finn ett fel??

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
easy_company
Namn: Henrik Persson

Re: F-51D Mustang i 1/72 cockpiten klar.

Inlägg av easy_company »

Jag gjorde egna bälten av smörpapperet, jag ska måla lite silver i deras ändar så de får se ut som kopplingar och halvorna är som till synes ihopsatta.
Bild
Propellern är klar och jag gjorde det lite svårt för mig som limmade dit den så här tidigt i bygget så jag får maska den senare :oops: Jag vet inte hur jag tänkte där....
Bild
Den gula Vallejo air färgen var så blaskig att få på så jag fick späda i Vallejos pensel färg för att få den tjockare....
Bild
De två halvorna.
Bild
Och så här långt har jag kommit för stunden.
Bild
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Gabriel
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Re: F-51D Mustang i 1/72 halvorna limmade.

Inlägg av Gabriel »

Trevligt! Det händer lite mer än när jag bygger... Har liksom aldrig tid, så jag får nöja mig med att titta på när andra bygger. :D
Ja det blir ju ändå lite jobb med att maska propellern ordentligt :) men det tror jag ska gå bra!

/Gabriel
easy_company

Inlägg av easy_company »

Då sitter alla vingar på plats och jag har även spacklat skarven mellan de båda halvorna samt skarvarna på båda främre vingarna, trevlig liten byggsats av Airfix det här :D
Bild
/Henrik Persson
easy_company

Inlägg av easy_company »

Gabriel skrev:Trevligt! Det händer lite mer än när jag bygger... Har liksom aldrig tid, så jag får nöja mig med att titta på när andra bygger. :D
Ja det blir ju ändå lite jobb med att maska propellern ordentligt :) men det tror jag ska gå bra!

/Gabriel
Ja jag är ju sjukskriven så tid finns det men tid hade även funnits om jag hade jobbat för jag tycker verkligen om modellhobbyn och den förgyller min vardag :)
/Henrik Persson
Andre B.
Namn: Andre

Re: F-51D Mustang i 1/72 vingarna dit limmade.

Inlägg av Andre B. »

Jag känner på något sätt att det är roligare att tala och skriva om modeller idag. Och i det ligger väl den social biten som jag saknar i själva byggandet. Hade varot roligare om man bott närmare exempelvis GÖteborg så man hade kunnat delta i byggmöten...

Roligt att se ditt bygge gå framåt Henrik. Får nog ta tag i min S 26:a nu... *s*

Det där med propellrar är en baksida vid målning. Föredrar de modeller där tillverkarna gjort det möljigt att montera propellern i efterhand.

/ André

Ps.
Var någon intresserad av att försöka få hem några Matchbox Mustanger?
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
easy_company

Inlägg av easy_company »

Andre B. skrev:Jag känner på något sätt att det är roligare att tala och skriva om modeller idag. Och i det ligger väl den social biten som jag saknar i själva byggandet. Hade varot roligare om man bott närmare exempelvis GÖteborg så man hade kunnat delta i byggmöten...

Roligt att se ditt bygge gå framåt Henrik. Får nog ta tag i min S 26:a nu... *s*

Det där med propellrar är en baksida vid målning. Föredrar de modeller där tillverkarna gjort det möljigt att montera propellern i efterhand.

/ André

Ps.
Var någon intresserad av att försöka få hem några Matchbox Mustanger?
Ja, ta tag i S 26:an Andrè :) Jag har inte hört någon som kan tänka sig att beställa Matchbox Mustangen eller någon annan Matchbox men vi kan kanske starta en tråd om det i köp, byt och sälj? Och se om vi kan få med oss någon :)
/Henrik Persson
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Kul bygge! Dina egentillverkade bälten förhöjer helhetsintrycket av cockpiten. En så liten detalj kan göra mycket!

En lösning vad gäller flygplanens propellrar är ju att bygga jetflyg istället, så slipper man dem. ;)
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Flygplan utan propellrar? Segelflygplan? ;)
/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Daniel_A
Namn: Daniel Andersson

Inlägg av Daniel_A »

Bra kämpat hittills. Vill man så kan man limma in en bit mässingsstång eller liknande i nosen så kan man sätta dit propellern efteråt. Men det är ju jobb med det också såklart. Jag tycker det är värt besväret.

/Daniel
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Andre B. skrev:Flygplan utan propellrar? Segelflygplan? ;)
/André
Näe, hårfön!
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Skriv svar