De Havilland J 33 Venom i 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Kontakt:

Re: De Havilland J 33 Venom i 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Stellan skrev:Snyggt snickrat.

Satt i en Sea Venom för några veckor sedan...märklig upplevelse. Väldigt trångt, nattsvart inredning och dåligt träarbete är väl sammanfattningen.
Såg ett renoveringsobjekt på Malta förra sommaren. Känslan av trä var oerhört påtaglig, i synnerhet när färgen inte fanns där. Kändes som en mockup. Märkligt var det.
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Inlägg av Nicklas Karlén »

Ok, det har varit en tid sedan sist men jag plockar fram den ibland och lägger en halvtimme eller så.

Det har varit ett kopiöst spacklande och slipande och det är inte slut ännu. Jag är klar med huvarna hoppas jag. Det kan ha uppstått ett problem men vi får se när tejpen kommer av.
Jag har inte målat utan det är ett rejält lager Mr Surfacer 1000 från sparayburk för att se hur mycket jag har kvar att justera för att få till formen och det närmar sig. Det är också ett bra sätt att få koll på hur mycket panellinjer man slipat bort, och faktiskt så är det inte så många som jag behöver gravera om.

Bild

Det har smugit in en liten tjockis på byggbordet. Om min Venom kräver rejält med filler så är faktiskt Pilot Replicas 29:a nog något av det bästa jag stött på i modellvärden so far.

Bild

Var la jag nu mitt armbågsvax och spackeltuben...............

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Björn G

Inlägg av Björn G »

Oj! spännande projekt!

Gärna uppdateringar på Tunnan oxå! Har precis öppnat lådan...
Blir nog en skåning!
Johan Elvin
Namn: Johan Elvin

Inlägg av Johan Elvin »

Niklas, nu får du skynda dig att bygga klart J 33'an innan pilot Replicas kommer ut med sin :D
http://www.britmodeller.com/forums/inde ... s-box-art/

Bild

/Johan
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Mahatma G

Inlägg av Mahatma G »

Nej, det funkar inte så - PR kommer inte att släppa den förrän en vecka (ungefär) efter att Niklas blivit klar! ;)
/G
jonaszett

Inlägg av jonaszett »

Allt är isf.mitt fel....
jag har handlat enligt Niklas recept jag fick min Vampire Nightfighter i förrgår det va sista delen som behövdes för att starta bygget...
Z
Nicklas Karlén

He,he det här är ju skit kul. En J 33 + Sea Venom. Nämde jag att jag gillar De Havilland konstruktioner :mrgreen:

Visst kommer det bli som så att den kommer just när jag blivit klar men jag säger som korvgubben i Svennljunga en sen lördagskväll när kompisen något sluddrande beställer en ramlösa med bröd och mycket senap "Den här bjuder jag på"................ :lol:

Nicklas

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Ha, ja sånt där är så typiskt. Men den här mödan blir ändå värt besvären. Det här det ju ut att bli ett tvärfett bygge!
I like it :-)
Björn G

Inlägg av Björn G »

Är det sant?!? Skall PR släppa en Venom. Såååå coooolt!!!!

Halleluja! Vi lever i välsignade tider!!!
Nicklas Karlén

Det har varit ett längre uppehåll i modellandet men semestern har erbjudit ett antal dagar med lite byggtid. Semestern är inte slut än så jag siktar på att få dessa klara innan jag måste gå tillbaka till kartongfabriken och tjäna nya slantar. Med dessa två så har jag tangerat mitt antal byggda modell/år som legat på 3 st om året så 2016 blir nog ett rekord år.

Här är långtids projektet som tappade styrfart när jag fick reda på att Pilot Replicas kommer med korrekt J 33. En del strul med att få till färgerna som jag vill men nu ser det OK ut efter två om målningar. Klarlack och lite dekaler kommer göra susen. En del justeringar av målningen kommer det bli.

Bild
Det har under allt spacklande och slipande på J 33:an smugit in en liten tjockis men ack så trevlig att bygga. Tack Anders Bask för dekalerna när jag strulade till min egen uppsättning.

Bild

Nicklas

Skriv svar