Slave I, Fine MOlds 1/72. klar s.4

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S

Re: Slave I, Fine MOlds 1/72

Inlägg av Janne.S »

Per K skrev:Fantastiskt arbete som vanligt! MEN: Jag tycker att du ska tona ner rutan ganska rejält. Om resten av skeppet är genomslitet borde inte rutan glänsa som den var nytillverkad. Kollar man på bilder från filmerna är rutan snarare matt än blank och ibland även mörktonad.

Innan alla klubbar ner på mig så hänvisar jag till en konceptbild som bevis! :)

http://starwars.wikia.com/wiki/File:Slave_I_Concept.jpg (notera "unshiny" med pil mot vindrutan)
Tack Per :D

Ja jo.......men då syns ju inte Bubba :P
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Janne.S

Re: Slave I, Fine MOlds 1/72

Inlägg av Janne.S »

Så, då var Bubbas transport klar :D

Det var ett skojigt byggeatt inviga det nya året med, lärde mig en hel del om vädring och den bidde helt OK :D
Hadde lite probs med huven men det berodde mer på min egen dumhet än modellen.
Blir nog ingen prisvinnare men den kommer se bra ut i vitinen.

Lite bilder för den som är intresserad....

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

SÅ ja,

Limma lugnt!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Joakim Hultman

Re: Slave I, Fine MOlds 1/72. klar s.4

Inlägg av Joakim Hultman »

Mycket snyggt! All Star Wars är bra, men denna är i toppklass.
Micke A

Inlägg av Micke A »

Tuff!

Å snyggt vädrad

Micke A
Björn Eriksson

Inlägg av Björn Eriksson »

Fantastiskt jobb du gjort med den pjäsen Janne!
Mycket snyggt jobbat med slitaget.
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala

Wings of Excellence SAAB 1937-2014
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Joakim Hultman skrev:Mycket snyggt! All Star Wars är bra, men denna är i toppklass.
Tack Joakim :D
Micke A skrev:Tuff!

Å snyggt vädrad

Micke A
Tack Micke :D Vädrat ska det va :D
Björn Eriksson skrev:Fantastiskt jobb du gjort med den pjäsen Janne!
Mycket snyggt jobbat med slitaget.
Tack Björn :D

Lärde mig en hel del med detta bygge.....men det är mest sådant som pansarbyggare vetat i eoner :P
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Såja, såja, vaddå inte prisvinnare? Var lagom blygsam du. Den ser finemang ut och jag gillar de gröna och röda nyanserna de går bra ihop. Vad jag aldrig fattar med den där mojängen är vilket läge den har när den flyger. Är den alltid stående eller går den ned i strykjärnsmode ibland?
Stellan Schroeder Englund
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Stellan skrev:Vad jag aldrig fattar med den där mojängen är vilket läge den har när den flyger. Är den alltid stående eller går den ned i strykjärnsmode ibland?
Flyger stående och ligger som ett strykjärn vid landning.
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Men hur går det då med positionen för piloten, vrids hela inredningen på något sätt i flera plan? Som han sitter i vertikalt läge så borde väl han hamna upp och ned om den kör strykjärnsläge vid landning, i alla fall om han ska se ut..? Annars så ser han ju rakt in i bagageutrymmet, eller?
Stellan Schroeder Englund
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Stellan skrev:Såja, såja, vaddå inte prisvinnare? Var lagom blygsam du. Den ser finemang ut och jag gillar de gröna och röda nyanserna de går bra ihop. Vad jag aldrig fattar med den där mojängen är vilket läge den har när den flyger. Är den alltid stående eller går den ned i strykjärnsmode ibland?
Tack Stellan :D
Nja..det är en hel del byggtekniska missar som inte syns på bilderna, de är rätt uppenbara när man tittar närmre på modellen tyvär :D

Stellan skrev:Flyger stående och ligger som ett strykjärn vid landning.
Stellan skrev:Men hur går det då med positionen för piloten, vrids hela inredningen på något sätt i flera plan? Som han sitter i vertikalt läge så borde väl han hamna upp och ned om den kör strykjärnsläge vid landning, i alla fall om han ska se ut..? Annars så ser han ju rakt in i bagageutrymmet, eller?
Exakt..... när Bubba väl satt sig så snurrar cockpiten tillbaks i läge frammåt och ekipaget kan ge sig iväg :D
Skriv svar