Stilla havet? 15th AF opererade från Italien och det ligger väl vid Medelhavet? Mycket snyggt maskerat och målat. Blir en juvel av den där!
Mvh,
Andreas
Mustang gången ett!
Re: Mustang gången ett!
Helt rätt Andreas, det är en kärra från Medelhavet. Men den har en målning av stjärten som var mer forekommande i Stilla Havet där hela stjärtpartiet ofta målades i olika färger. I norra Europa målades allt som oftast bara nosen och rodret i olika färger när det berör 8th och 9th Air Force.
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Anders! Jag har nyttjat samma referens som du. Väldigt bra referens... När jag byggde Pips Prillers 109:a beställde jag till och med sex flaskor Riegele, bryggeriet ägs fortfarande av hans familj
!
Offensivt att ge sig på fenmaskeringen, å andra sidan så brukar inte sådana dekaler vara så enkla att få till heller. Jag gjorde en liknande för några år sedan (fast enklare, det var inte ett helt stjärtparti) och nyckeln till lycka är att klura ut att man ska måla VARANNAN ruta med mask. Är det ett enklare underlag så kan man sedan flytta masken ett halvsteg och måla resten, i det här fallet så var det nog smart att använda lös tejp med de första rutorna som mall, det sväljer dessutom eventuella misspass väldigt snyggt!
Hälsningar
Magnus

Offensivt att ge sig på fenmaskeringen, å andra sidan så brukar inte sådana dekaler vara så enkla att få till heller. Jag gjorde en liknande för några år sedan (fast enklare, det var inte ett helt stjärtparti) och nyckeln till lycka är att klura ut att man ska måla VARANNAN ruta med mask. Är det ett enklare underlag så kan man sedan flytta masken ett halvsteg och måla resten, i det här fallet så var det nog smart att använda lös tejp med de första rutorna som mall, det sväljer dessutom eventuella misspass väldigt snyggt!
Hälsningar
Magnus
Fint maskerat och ännu finare resultat.