Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Har kommit lite längre.. Sprutade på grundfärgen, och sen sandfärg Har påbörjat chippning. Ska försöka inte chippa för hårt (men det är ju svårt ), sen kommer dekaler och detaljmålning.. och lite washer mm. såklart Snart dags att påbörja figurerna med..
Tack för titten!
Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Nu är dekaler på.. Kvarstår ett lager lack och sen lite vädring och pigment sen får den nog vara ganska klar.
Dags för figurer Tycker resultatet blev ganska bra för en uppiffad 45 år gammal modell..
Tack för att Ni tittade trots kassa bilder !
Trevlig helg, mvh Micke
Nu är dioramat lite på upploppet. Har en backspegel kvar på Dingon att fixa, ett par antenner och skall vädra däck och lite pigment. Småsaker skall också till på basplattan. Har fixat figurerna till största delen. Brukar göra små touchups på figurerna när de nu är på plats. Blir nog ingen prisvinnare men det har varit kul att få till den gamla Tamiya Dingon och satt den i en kontext.. Min mobilkamera gör mig galen, men några bilder visar jag ändå!
Tack för titten!
Mvh Micke
Tackar så mycket Johannes.. Alltid kul tycker jag att få med ett djur eller annat som blir nåt extra att titta på i diot. Den stora palmen är en Verlinden, och den lilla är en plastbit uppiffad med Verlinden PE palm plant blad..
Mvh Micke
Ser fantastiskt fint ut, jag blir torr i munnen bara av att titta på bilderna. Ser lite ut som från en film jag såg för 100 år sedan, där Britterna (eller om det var amerikaner) försvarar en oas som torkat ut, och Tyskarna (som inte vet att den torkat ut) försöker köra iväg dem. Tror det slutade med att en vilsen granat föll i brunnen och sedan sprutade det vatten över alla.
-Blessed are those who go around in circles, for they shall be known as wheels