The Troubles

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Plasticbattle

Re: The Troubles

Inlägg av Plasticbattle »

If you use the smooth side of a cereal box ... even a kit box, and cover with a layer of thinned putty, it would give a natural texture that wouldnt be too far off. Use a knife or trowel to level the putty .... dont smooth it too much.When hardened, cut it into suitable sized squares. If the putty chips or cracks at the edges, even better.

https://inspectapedia.com/roof/slate27.jpg
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Janne Nilsson

Inlägg av Janne Nilsson »

Klargörande. Dom tiles du skall göra är keramiska, du behöver inte ådra dem. Ha dom släta som dom är.
Jag kan tänka mig att kartong kan bli aningen tjockt, du behöver något som har tjockleken 0,4-0,5 mm.
Men det finns ju olika typer av såna här också?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Horrocks
Namn: Johannes Linder

Inlägg av Horrocks »

Tack för råden. Efter lite undersökning kom jag fram till att skiffertak borde passa så detta fick bli förebild

Bild

Testade ett par olika material, men valde till sist slätt, tjockare papper och klippte ut plattor. Målade i några olika nyanser av grått + wash + drybrushing.
Bild
Bild
Bild

Lite alger och mossa kommer läggas på efter montering.
Horrocks

Inlägg av Horrocks »

Jobbade lite parallellt med att få hängränna och stuprör på plats

Bild

Bild

Stupröret är gjort av tjockt sugrör och hängrännan plastprofil.

Testade lite olika målningar och graffiti på betongväggen, men det blev lite för mycket street art från New York över det. Valde till sist att köra på en enklare plansch.
Janne Nilsson

Inlägg av Janne Nilsson »

Det taket fick du till bra.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Plasticbattle

Inlägg av Plasticbattle »

The weathering on the slates is excellent. Suits the scene much better. The metal roof technique you is very nice also .. Im sure you will find another use for it in the future.
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Horrocks

Inlägg av Horrocks »

Lite småfix. Lite mossa planterat.

Bild

och infärgat (bilden visar inte riktigt rätt färg - inte riktigt så diskret i verkligheten).

Bild

Använder Noch Fine turf som jag limmar och pressar ihop lite så det blir kompakt. Efterlimmar sedan med ballastlim för att det ska sitta ordentligt och färgar sedan med AK dark green slime resp light green slime.
Lerxzt
Namn: Mikael Byström

Inlägg av Lerxzt »

Ser riktigt bra ut! Ser fram emot att se hur diot utveckas :)

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snygg diobas.
Jag minns nordirlandkonflikten som en ständig pågående olycksalig följetång i nyheterna under hela min uppväxt.
Den förtjänar ett dio för att påminna oss om att fred och välstånd är bräckligt.

Uffe
Horrocks

Inlägg av Horrocks »

Jo, det är en av de konflikter som man (eller åtminstone jag) då kände aldrig skulle ta slut.

Några steg framåt. Lite vattenpölar tillagda och Saladin provmonterad.

Bild

Bild

Bild
Skriv svar