Svensk Hellernostalgi
-
Re: Svensk Hellernostalgi
Det var länge sen jag kollade Heller´s hemsida, kul att firman verkar ha repat sig. Finns det nån svensk importör av Heller? Visst habegär dyker upp när man surfar runt och hittar ett par klassiker
Grållen och Citroen HY är ju lätta att hitta i Sverige men förutom dessa så är det ganska klent med utbudet....

-
- Kontakt:
Super Puman kom i svensk boxning. Har den, och kanske, kanske även åtminstone någon målningsbeskrivning till SAS-kärrorna. Ska leta lite, återkommer.
http://www.alhobby.se/category/268-1-ja.aspxPeterSandh skrev:Det var länge sen jag kollade Heller´s hemsida, kul att firman verkar ha repat sig. Finns det nån svensk importör av Heller? Visst habegär dyker upp när man surfar runt och hittar ett par klassikerGrållen och Citroen HY är ju lätta att hitta i Sverige men förutom dessa så är det ganska klent med utbudet....
Alfa Hobby köper därifrån, bara att besöka Anders. Jag har köpt en del kul byggsatser den vägen

Stefan
Jag har scannat in Vampire, Alouette III, Super Puman och Lansens instruktioner och fortsätter med övriga SAAB-kärror
-
- Kontakt:
Hittade Jet Ranger, DC-9 och DC-10. Scannar in dem.Björn Fransson skrev:Super Puman kom i svensk boxning. Har den, och kanske, kanske även åtminstone någon målningsbeskrivning till SAS-kärrorna. Ska leta lite, återkommer.
Jag har bidragit med målningsbeskrivning till SAS DC-6B.
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Men den är ju danskolindau skrev:Jag har bidragit med målningsbeskrivning till SAS DC-6B.

Öppna ditt hjärta Björn !"Björn Bäcklund skrev"
Men den är ju dansk

Den borde väl vara 3/7 delar svensk ?
/Olle
Den fungerar finfint som övergång till den nordiska Hellerbroschyren jag nu lagt upp.
Med hjälp av Björn Fransson så har jag nu lagt upp målningsbeskrivningar för
Bell Jetranger, DC-9, DC-10, J-21, Saab Safir, J29, J35, TF-35, AJSF 37 och Sk-37.
Bell Jetranger, DC-9, DC-10, J-21, Saab Safir, J29, J35, TF-35, AJSF 37 och Sk-37.
Olle Lindau