Den där tyckte jag var kul att se. Academy´s Mustang är rätt mycket bättre än sitt ryckte om än kanske inte lika snygg i formerna som Airfix, Tamiya och Hasegava. Inredningen tycker jag är väldigt bra (bättre än Airfix). Det man kan anmärka på är att vingarna är lite väl raka om man ser på den rakt framifrån och jämför med Airfix. Propellerbladen har väl ett udda utseende med. Flapsen är väl tyvärr inte gjorda för att de skall hänga men det ser mycket bra ut på din modell Frerik. Det stora mörka hålet anser jag annars Italeri´s utgåva är. Revell's utgåva har inte något existensberättiganda idag även om dekalerna är bra.
Åter igen kul att se! Jag får nog se till att få min S 26:a färdig. Behöver säkerhetsbälten till stolen...
Vänligast / André
J26 Academy P-51 Mustang 1/72 KLAR
Re: J26 Academy P-51 Mustang 1/72 KLAR
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Låter som säkerhetsbältena är ett svepskäl..?
Trodde de flesta tillverkare hade koll på sina Mustanger. Intressant. Jag bygger om jag tycker det ser rätt ut. Har boggat ner mig i referens-träsket tidigare, försöker undvika det numer. Men visst vill man att det blir så bra och rätt som möjligt.
/Fredrik

Trodde de flesta tillverkare hade koll på sina Mustanger. Intressant. Jag bygger om jag tycker det ser rätt ut. Har boggat ner mig i referens-träsket tidigare, försöker undvika det numer. Men visst vill man att det blir så bra och rätt som möjligt.
/Fredrik
Nja, allt är klart på min S 26:a. Men vill inte limma dit landningställen innan stolen kommit i cockpit med säkerhetsbälten.
När det gäller Academy´s Mustang är den ökänd som den enda Mustang med en 14-cylindrig merlin motor. Något man senare rättade till men frågan är väl vad man hade för koll från början. Annars så ser den rätt bra ut och har en god passform...
/Andrë
När det gäller Academy´s Mustang är den ökänd som den enda Mustang med en 14-cylindrig merlin motor. Något man senare rättade till men frågan är väl vad man hade för koll från början. Annars så ser den rätt bra ut och har en god passform...
/Andrë
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...