BAC Lightning F-3 1/32 KLAR sida 4
-
- Kontakt:
Re: BAC Lightning F-1A/F-3 1/32
Smart! Och modigt.
Det gäller att lita på att vingarna hamnar rätt... Men det ser förträffligt ut. Såklart!

Vad blir det för dimensioner på den där i 32? Måste ju bli sketastor???
Stellan Schroeder Englund
Smart lösning av ving-monteringen! Det ska bli spännande att se fortsättningen.
/Fredrik
/Fredrik
Jodå, innan jag limmade fast vingarna centrerade jag dem och när kroppen skulle limmas så blev dem symetriska. Tur att man lyckas ibland, när man gör sånt här djärvt stegBjörn Fransson skrev:Smart! Och modigt.Det gäller att lita på att vingarna hamnar rätt... Men det ser förträffligt ut. Såklart!

Faktiskt så trodde jag den skulle bli större än vad den är. Visst den är stor, men vingarna gör att den blir liksom lite kompakt. Hög blir den, troligen den största jag gjort hittills. Tror faktiskt att den kommer spöa min F-105 på höjden. Enligt tillverkare 52,4 cm lång och vingbredd runt 32.4 cm.Stellan skrev:Vad blir det för dimensioner på den där i 32? Måste ju bli sketastor???
Ja den var rätt smart om jag får säga det. Jag satt länge och funderade på om jag har styrkan i armarna nog att pressa vingen mot kroppen tills den har torkat. Efter ett par provmonteringar insåg jag att resultatet kommer bli dåligt, för det krävdes rätt mycket press. Då slog det mig att borra 2 hål ½ millimeter längre in så du blev tvungen att pressa in metalstaven.Fredrik L skrev:Smart lösning av ving-monteringen! Det ska bli spännande att se fortsättningen.
/Fredrik
Jahopp. Den här Trumpetarn hade lite problem med otäcka skarvar lite här och var. Det var alltså dags att ta fram det tunga drogerna. Flytande spackel och köra med Isopropanol. Det blir mycket bättre i vinklar och vrår att gömma diken och skarvar. Landställen var duktigt detaljlösa. här fick vi fixa till det hela lite. Det hela är nu bara den sedervanliga slipningen med papper på hela modellen..Sen är det nog dags för...ja..

-
- Namn: Lennart Alvhult
Klurigt och snyggt //Lennart
Tack Lennart!
Nu är det målning och dekalering som står på tapeten. Vi får se hur det här slutar...Håller även på med FOD locken.

Nu är det målning och dekalering som står på tapeten. Vi får se hur det här slutar...Håller även på med FOD locken.

Wow. Stort målningsjobb det där. Men ser det inte lite väl grått ut, ska inte det gröna bre ut sig mera?
Stellan Schroeder Englund
-
- Namn: Lars Befring
mensatanvasnyggt!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Tjo. Jag tror det är för att man inte ser hela flygplanet, När jag själv ser det i denna vinkel så ser det lite för grått ut, men när jag ser hela flygplanet ser det annorlunda ut. Men det kanske är lite för grått!..hmm..Stellan skrev:Wow. Stort målningsjobb det där. Men ser det inte lite väl grått ut, ska inte det gröna bre ut sig mera?
Ja g utgick från nåra målningar från Binbrook.