Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Nice work with cockpit. Looks good with all that side panels and details.
I am going to scratchbuild some of these details on my Heller 1/72.
One of the details it's hard to design is that black cover in front of the cockpit. HUD stays on this cover. And I plan to detail this on my model. I mean full cover - from cockpit front till HUD.
Neomega has done this quite well.
I would be very pleased if you can make a picture of this cover from the top, left and right so I can capture all the details
Har nog aldrig riktigt gillat Gloster Javelin, men efter att ha sett ditt och Björn Franssons byggen på 08-Open av den så blir jag riktigt sugen på att skaffa en själv.
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala
Visste att jag hade sett en annan skiss på J 37X i någon bok med en annan formgivning, men kom bara inte ihåg var,
tack vare din fråga så var saken klar! där var skissen jag hade letat efter.
Kom på nyss: Det finns ju en ännu bättre artikel i Saab-minnen del 15 2005. Bättre skisser, utförligare text, m.m. Du kan köpa den, och en väldans massa annat mumma, på CD från http://www.saabveteran.se/minnen/index.htm
Jag har Nr. 17,18 och 19 av SAAB-Minnen i bokform tidigare,
köpte dom på FVM efter att ha bläddrat i dom och hittat diverse intressanta artiklar,
Att det fanns en artikel om J 37X i Nr.15 måste jag ha missat helt,
Ska ringa Kenneth Nilsson på SAAB:s Veteranklubb och beställa den.
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala