Mitt första äventyr med AutoCad har resulterat i..

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
SvenYoung
Namn: Sven Young

Re: Mitt första äventyr med AutoCad har resulterat i..

Inlägg av SvenYoung »

Hej Anders!

Skall fungera till AA's modeller eftersom jag tog måtten på deras delar :-)

Jag kommer nog att kombinera AFV Clubs Centurion, lite scratchbygge, några AA delar å så dessa etsade prylar till min bärgare. Om mina ritningar är korrekta och delarna funkar, så skall det gå att visa samtliga förvarings- och verktygslådor på bärgaren öppna (om man nu skulle vilja det). Gånggärn och interiörer på lådorna får man göra själv, dock.

Har även tagit fram kompletta tidiga Centurion Mk.III verkygslådor med lock till bandhyllorna, fattar inte varför Eduard inte har gjort det redan med tanke på att de har etsade lådor till senare vagnarna (sen Mk.III och framåt).

Å så bazooka plåtar till strv 102/104, bgbv81 samt Strv 105. Mycket Centurion blir det haha.

Jag inser att jag är fullständig amatör på både ets-design och AutoCAD, så det kommer garanterat att finnas en del små (eller stora :o ) misstag på vägen, men det skall säkert funka på nå't vis :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Anders_Isaksson

Re: Mitt första äventyr med AutoCad har resulterat i..

Inlägg av Anders_Isaksson »

Jag har inga planer på nån svensk Centurion men det låter onekligen intressant!
Du får rapportera hur det går med all fotoets. :)
Skriv svar