Hallå! Dags för en liten uppdatering av bygget.
Igår fick jag hem lite beställda gummislangar till bygget, så nu kan jag fortsätta bygget. De kommer från Scale Production och heter Water Cooler/Radiator Hose i storlekarna 1.1 mm, 1.8 mm och 2.6 mm.
Den mellersta storleken ska jag ha mellan ena förgasaren och vakuumprytteln på tändningsfördelaren. För detta behövde jag demontera förgasaren och borra upp ett 1.9 mm hål för att montera slangen. I byggsatsen är denna slang tillverkad av styren vilket ser extremt fult ut, plus att slangen går till fel förgasare från vad jag kan se på referensbilder. När jag ändå hade tagit loss förgasarna (allt skruvas loss) passade jag på att måla om dessa med Alclad Semi-matt Aluminium, som jag verkligen gillar.

Slangen från Scale Production monterad med lite superlim. Jag kapar den senare när jag vet hur lång den behöver vara.

Allt åter monterat. Nu har förgasarna samma kulör som generatorn.
Så till nästa stora modifiering. Pumpen till styrservot. Först och främst så var den ihålig på baksidan och hade en stor cylindrisk tapp som stack rakt ut och som användes i modellen för att hålla den på plats. Till det kommmer gjutskarvar och lite andra felaktigheter som behövde fixas till. Jag försöker bygga en '70 till '71 års 426 HEMI och då var det en lite annorlunda pump än den pump från '66 som jag tror att byggsatsen föreställer.

Så här såg det ut i byggsatsen.
Hålet fylldes igen med spackel och tappen på baksidan togs bort samtidigt som gjutskarvar slipades ned och snyggades till. Det mindre röret togs bort och ersattes med en bit böjd 1.6 mm aluminiumtråd monterad i 90° vinkel från toppen. Sedan började jag tillverka ett nytt fäste som mer efterliknar originalet. Allt målades sedan i blank svart färg och locket i Alclad Semi-matt Alu.
Pumpen för servostyrningen målad och monterad. Notera även att jag laggt på lite wash för att få lite mer liv i modellen.
Fortsättning följer.