AJ37 Attackviggen, 1/48 Airfix (Esci) färdig s. 16

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S

Re: AJ37 Attackviggen, 1/48 Airfix (Esci)

Inlägg av Janne.S »

NU är den klar.....

En liten teaser så får ni riktiga bilder senare i veckan :D

Bild

Nu ska jag fira med cola och ballerina kakor :D

Limma lugnt!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Janne.S

Re: AJ37 Attackviggen, 1/48 Airfix (Esci)

Inlägg av Janne.S »

Äntligen klar!!!!

Ett äventyr som varat i två år är till ända, även om det var lite stiltje inräknat i den tiden åxå, men jag fick klart det innan Tarangus Viggen kom!

NU tycker jag att jag fått så mycket stöd under bygget så jag måste tacka några pers...särskilt eftermarknads säljarna :P
Utan allt eftermarknads godis från Mike Reeves och Max Nyqvist så hade inte detta hänt, så enkelt är det.
Juan, jagade på mig på ARC och lät mig dessutom vara med på ett hörn att ta fram en RAT till Viggen....även om jag bara passade in den i 1/48 så gjorde jag lite i alla fall :D
Björn Eriksson, tack för allt hårt slit med att matcha färger och dela med dig av resultaten och Henrik Bergman för att du släppte mig inpå en Viggen i 1:1 utan att ens reflekterat över att jag kuna sno den på studs!

SÅ tack till alla som jagat på mig, hejat på mig och på andra sätt förmått mig att avsluta eländet :P
Nog om dett...till bygget!

Tja, vad ska jag säga? JAG GÖR INTE OM ´ET!!!!! :P ...men det var rätt kul!
Jag blev ju även ruinerad på kuppen så en snabb resumé på vad jag petat in :

Maestro:

Utblås
Cockpit ets
Luftbroms ets
Vitemetall ställ
Resin hjul
Pitotrör från draken settet
vacumformad huv
2x bombset M769 med M/71 lavett
RAT
Fläktfront
Hjulbrunnar

Two Mikes:

Canarder
vapenbalkar
korrigerad buk
luftintag

Pisco:

resin nos

Neomega:

resin cockpit

Flying colors:
JA dekaler
Kronmärken

Euco decals:
siffror

Two Bobs:
Delar ur deras Viggen ark.

Sedan allt jag detaljerat själv men det kostar ju inget...
spackel borde jag lägga upp som en kostnad åxå

Dags för innihelsicke med bilder :D

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Så ja, då var den äntligen lagd till handlingarna!

LImma lugnt!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
jfall
Namn: Jakob Fall

Re: AJ37 Attackviggen, 1/48 Airfix (Esci) färdig s. 16

Inlägg av jfall »

Jäv** tycker det är helt omöjligt att hitta ett passande superlativ, denna viggen ser helt enkelt bara för bra ut!! Fantastiskt :D

Jakob
Jakob Fall
AP
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

jfall skrev:Jäv** tycker det är helt omöjligt att hitta ett passande superlativ, denna viggen ser helt enkelt bara för bra ut!! Fantastiskt :D

Jakob
Tack Jakob :D
Väldigt snällt sagt :D
Lennart

Inlägg av Lennart »

Urläcker Viggen Janne ,du har gjort det igen. Härligt med alla detaljer du lagt till. Underbart bygge som sagt/Lennart
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

En så jäkla elak flygmaskin! Otroligt kul att fått följa denna och grattis till ett fint resultat!

Jag har aldrig sett så många Viggen byggda som i år, är det sista rycket innan den nya kommer till sommaren?

Hälsningar

Magnus
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

magnusf skrev:En så jäkla elak flygmaskin! Otroligt kul att fått följa denna och grattis till ett fint resultat!

Jag har aldrig sett så många Viggen byggda som i år, är det sista rycket innan den nya kommer till sommaren?

Hälsningar

Magnus
Tack Magnus ;,D

Jo visst är det så att man vill bli klar med det gamla härket innanden nya kommer, sedan så spelar det säker roll att esci viggen nu är komplett med all eftermarknads detaljer.

Lennart skrev:Urläcker Viggen Janne ,du har gjort det igen. Härligt med alla detaljer du lagt till. Underbart bygge som sagt/Lennart
Tack Lennart :D
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Fantastiskt projekt! Härligt sliten finish och slutresultat, och det är gott nog, men jag tycker nog att din största insats är din attityd som visar att det inte finns något att ojja sig över, de e ba å kör på! Bra inspiation :)
Stellan Schroeder Englund
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Hurra Gött mos Janne!! Den blev klar! Och med ett alla tiders resultat!
Man tittar och njuter!
Janne.S

Inlägg av Janne.S »

Henrik R skrev:Hurra Gött mos Janne!! Den blev klar! Och med ett alla tiders resultat!
Man tittar och njuter!
Tack Henrik :D
Ja du, äntligen klar....nu ska jag bara få lite distans till den så jag inte bara stirrar på alla fel jag gjort :P
Stellan skrev:Fantastiskt projekt! Härligt sliten finish och slutresultat, och det är gott nog, men jag tycker nog att din största insats är din attityd som visar att det inte finns något att ojja sig över, de e ba å kör på! Bra inspiation :)
Tack Stellan :D
Jo men så är det ju lite, det är få saker som inte går att fixa på en modell...lite tålamod och tankearbete löser de flesta knutar till sist :D
Skriv svar