Brougham
Re: Brougham
Hahahaha, du hittar material och knep överallt, snyggt jobbat! Ringarna ska väl sitta på fingrarna och behöver väl ej sitt bo längre.
Stellan Schroeder Englund
En intressant tråd där man lär sig nya saker.
Hur limmar du den tunna plasten utan att den bucklar sig av lösningsmedel i limmet?
Hur limmar du den tunna plasten utan att den bucklar sig av lösningsmedel i limmet?
-
- Namn: Lennart Alvhult
Stellan skrev:Hahahaha, du hittar material och knep överallt, snyggt jobbat! Ringarna ska väl sitta på fingrarna och behöver väl ej sitt bo längre.
Jo då, de sitter där sedan dag 1, men hur skulle jag förklara att det var i just det askarna det jag behövde fanns när hon kommer hem från jobbet.
Men efter att jag förklarat vikten av att det blir historiskt korrekt " så var saken avklarad

Tack och bock Stellan
//Lennart
-
Björn B skrev:En intressant tråd där man lär sig nya saker.
Jag limmar i etapper Björn. Lägger lim punktvis och spänner plasten, allteftersom det torkat till.
När det är så stor böj på bitarna böjer jag dem först över en bit rundstav, tills det får så bra passform som det går.
Tack Björn //Lennart
AHA. Vad använder du för lim till detta? Det här är ett farligt bygge. Jag börjar få idéer.
-
Låter kul Björn, dina ideer brukar ha högt underhållnings värde .Jag använder etylacetat som alltid. I morse hann jag vara listig,( sedan var det lingon plockning" för hela pengen) andra sidan ser lika ut. //Lennart

-
Snyggt med listverket kring fönster och längs karossens sidor.
Snyggt på originalet och snyggt på modellen.
Uffe
Snyggt på originalet och snyggt på modellen.
Uffe
Lennart trumfierar igen! otroligt snideri och snyggt blir det!
-
Tack för det Ulf Och Henrik!
Jo listverket runt karossen gör mycket för helheten efter målning senare. Det lyfter fram karossens former mer.
Har kommit en bit längre. Dynorna blev enligt förväntan, ligger löst å plats, insidan skall målas en gång till. Kommer inte att klä väggarna med något, det blir mörkt som i en kolsäck ändå på insidan, då taket kommer dit. Och så tog jag ut svängarna" för att göra nåt skoj av baksidan.
Såg så tom och tråkig ut
//Lennart

Jo listverket runt karossen gör mycket för helheten efter målning senare. Det lyfter fram karossens former mer.
Har kommit en bit längre. Dynorna blev enligt förväntan, ligger löst å plats, insidan skall målas en gång till. Kommer inte att klä väggarna med något, det blir mörkt som i en kolsäck ändå på insidan, då taket kommer dit. Och så tog jag ut svängarna" för att göra nåt skoj av baksidan.
Såg så tom och tråkig ut

-
Det är ett nöje att följa den här tråden.
Uffe
Uffe