Det verkar som att hans modeller testamenterades till Flygvapenmuseum, se länken till Digitalt museum nedan:
https://digitaltmuseum.se/search/?aq=te ... &o=0&n=320
/Lars Larsson
Göran Sebardt avliden
Re: Göran Sebardt avliden
Vilken fantastisk fin samling Göran byggt ihop, imponerande minst sagt!
Vi får hoppas att Flygvapenmuseum kan förvalta samlingen och ge besökarna möjlighet att få se allt "live" också.
Med alla modeller som dom har i förråden, så har Flygvapenmuseum utmärkta möjligheter att visa upp allt flyg som varit kronmärkt i Svensk flygvapenhistoria utan att det skulle ta någon större plats.
Tomma väggytor finns det gott om har jag sett, där vitrinskåp lätt skulle få plats.
Kan ju inte vara någon större kostnadsfråga heller!
Vi får hoppas att Flygvapenmuseum kan förvalta samlingen och ge besökarna möjlighet att få se allt "live" också.
Med alla modeller som dom har i förråden, så har Flygvapenmuseum utmärkta möjligheter att visa upp allt flyg som varit kronmärkt i Svensk flygvapenhistoria utan att det skulle ta någon större plats.
Tomma väggytor finns det gott om har jag sett, där vitrinskåp lätt skulle få plats.
Kan ju inte vara någon större kostnadsfråga heller!
När IPMS Östergötland hade sin modellhelg senast så var några Modeller av Göran utställda.
/Tobbe
/Tobbe
IPMS Östergötlands modellbyggarhelg är grymt trevligt att vara med på! Kan jag varmt rekommendera...
Uppskattade också att få se Görans fina modeller som var utställda där!

Uppskattade också att få se Görans fina modeller som var utställda där!