Nytt rum :)
Re: Nytt rum :)
Ångest? Jag tycker det är vackert som en dröm. Som ett perfekt vykort där man kan drömma sig bort i vilken byggsession som helst! 

-
- Namn: Lennart Alvhult
Det där blir hemtrevligt och mysigt, lagret av modeller behöver snygg inramning. Jag har precis köpt på mig fototapeter som ser ut som trä plank, så jag håller också på med renovering av mitt hobby "museum" . Blir kul att se ditt färdigt //Lennart
-
Mitt första hobbyrum var en klädkammare som jag inredde med bla överbliven kontorsmateriel och målade spånskivor. Visst fungerade det, men när det var dags för mitt nuvarande så var ekonomin bättre och jag inredde det medvetet att vara funktionellt och praktiskt. Eftersom det är ett rum man skall spendera mycket tid i så skall man också trivas i det och det tycker jag att jag lyckades med.
Ett tips från coachen är att ha belysning även under bänkskivan.
Janne Nilsson
Ett tips från coachen är att ha belysning även under bänkskivan.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.

@ Janne - Tack för tipset.. Kan tänka att en lampa där är bra när "the Carpetmonster" kommer på besök

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Nu har hurtsar fixats och jag testade lite hur det ser ut.. 
Mvh Micke

Mvh Micke

-
Bra med två arbetsplatser. En för bygge och en för målning. Eller så bjuder man in en polare till ett litet byggmöte.
Sälj av den där stacken med modeller du aldrig kommer att bygga, så får du loss plats att bjuda in mer folk till byggmöte.
Uffe
Sälj av den där stacken med modeller du aldrig kommer att bygga, så får du loss plats att bjuda in mer folk till byggmöte.
Uffe
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Magnus har förstått det här och går verkligen till kärnan med sina ord!denstore skrev:Nänä, hobbyrum kan ju vara vad för kammare som helst. Köket, skithuset eller t.o.m. gamla garderober och vindskontor. Lagret däremot behöver ju ha en perfekt anpassning i både ljus, temperatur och fuktighet. Modellerna och dess lådor får ju varken blekas, mögla, dekalerna får inte bli fuktiga eller torka. Lagom mycket doft av resin ska finnas när man kliver in, och parfymeringen ska helst hänga kvar när man gör den årliga lådflukten. Lådorna ska vara lättåtkomliga samtidigt som de ska stå tryggt och stabilt. Det ska inte vara brist på plats, och ändå ska inga hyllor lysa tomma. Ett fint modellförråd är konst som växer fram under åratal av omorganisering. Ett hobbyrum kan vilken amatör som helst gno ihop på ett par dagar.Lurifax skrev: Hobbyrum och lager är väl samma sak?
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Ha även en ljusstark ficklampa nära till hands som du kan svepa golvet med. Ett bra sätt att hitta smådelar och damm. Jag har en MagLite Mini Led (2 AA) ståendes inom räckhåll när jag bygger.Lerxzt skrev:Tackar... Skall föröka få det både praktiskt, mysigt och funktionellt.. En mancave att trivas i
Mer bilder kommer!
@ Janne - Tack för tipset.. Kan tänka att en lampa där är bra när "the Carpetmonster" kommer på besök
Mvh Micke
Modellbyggare gör det med modeller.
Hejsan Uffe.. Jo, precis så var tanken.. En byggplats och en målnings dito..Ulf Lundberg skrev:Bra med två arbetsplatser. En för bygge och en för målning. Eller så bjuder man in en polare till ett litet byggmöte.
Uffe

@Urban - Visst skall en bra ficklampa finnas till hands.. Finns inget värre än när en del "försvinner".. Lite släpljus fixar ofta problemet (även fast det är grymt fustrerande när det sker).
Mvh Micke
Går sakta framåt.. Har framåtlysande Led´s också och just nu är det rejält stökigt...
Backlighten har gett flaskorna liv.. Ser ut som en sliskig bar runt Stureplan

Backlighten har gett flaskorna liv.. Ser ut som en sliskig bar runt Stureplan