Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Hej
Tack för berömmet
Jag skall testa att köra några omgångar med Vallejo Decal Fix. Jag har googlat under eftermiddagen och det verkar som att Academys dekaler i allmänhet är lite för tjocka. Jag kanske nöjer mig med att mattlacka och ställa modellen mörkt sedan. Har kvar lite att göra på dess bas som varit väldigt rolig att bygga.
Aaaah, skevrodren. Jag tänkte lustigt nog på det innan jag sågade ut dem men glömde sedan. Får se om jag kan justera det i efterhand.
Nästa bygge blir en Eduard Sopwith Camel i 1:48. Jag kommer förmodligen påbörja den innan jag riggat klart den andra modellen jag håller på med, röde baronens Albatross.
/Mats
-Blessed are those who go around in circles, for they shall be known as wheels
Skulle nog med prova med Micro-Sol. Övriga dekalvätskor ger jag inte mycket för. Skevrodren är nog lätta att fixa till.
Har varit trevligt att följa ditt bygge annars...
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Tack för tipsen. Jag är glad att det är lite underhållande i alla fall.
Nu har jag beställt Mikro SOL's vätskor på Amazon, borde dyka upp någon gång nästa vecka. Skall lägga lite energi på basplattan och Baronens Albatross så länge. Skevrodren är "justerade"
Väldigt bra resultat med en hopplös modell, den ska du vara super nöjd med.
Jag röstar för alternativ d.Det alternativet är, var nöjd med den som den är dra lärdomar av bygget och börja med en annan modell.
Det är alltid trist när dekalerna är tjuriga, man är ju nästan i mål och har lagt ganska mycket jobb på vägen fram! Jag tror du kan försöka med alternativ "d", dvs skära dem försiktigt där de vägrat sjunka ner som de ska och försiktigt bättringsmåla det som lyser vitt.
Sådärja, nu ger jag upp vidare arbete på den här modellen, förutom dekalerna är jag rätt nöjd.
Översikt, tanken är att det är en gammal slitvarg utan unika märkningar från någon pilot, utan kärran de "nya" får böja i.
Lite fler bilder, planet och stegen står löst så jag eventuekllt kan ställa dit en snyggare modell i framtiden.
Pensel, färgburk, trasor och verktygslåda.
Lådor under pressenning
Tack för att ni tittat och kommenterat
/Mats E