Tack Björn! Ja du, en Drakenpanel vore rena drömmen!Björn Fransson skrev:Vilken kul grej! Och riktigt snyggt! Tänk om de kunde göra en Drakenpanel också!
Tack Robert! Dom har ju en 109E-panel som följde med i någon sats, men den är inte utgiven som ett eget kit. Hoppas det kommer snart, men jag vill ännu hellre ha en 190D-9 panel!Robert A skrev:Riktigt nice finish du fick på den. Kanske dags för en själv att påbörja sin.
Hoppas verkligen att Eduard släpper flera, en 109E-4 och G-6 skulle vara trevligt.
En fråga om horisont instrumentet tror det är K32 i manualen, har du bytt eller gjort något åt det blåa området? Tycker din ser lite skuggad ut medan den man får i lådan är helblå.
//Robert

Horisontinstrumentet har jag fixat till ett eget. När jag läste eduards egen "tidning", Info eduard march 2011, där dom bygger den här panelen såg jag att en av byggarna bytt ut instrumentet. Och efter en stunds funderande kom jag på hur han gjort! I boken German Aircraft Interiors 1935 - 1945 vol 1 finns bild på just ett sånt här horisontinstrument, så jag skannade in bilden, förminskade till rätt storlek, skrev ut den på vanligt papper och la dit den bakom glaset istället! Hur enkelt som helst och ser mycket bättre ut

Om du skulle vilja göra samma sak på din panel så kan jag maila över bilden, den ligger på hårddisken någonstans...
/Johan C