Jo även jag tycker fortfarande bra om serien och har överseende med vissa saker när jag ser den precis som tidiga avsnitt av Star Trek. *ler*
MPC's modell av Eagle´n är väl egentligen samma som Aiirfix utgåva, dvs. samma formar. Ok, att den inte städe helt med förebilden men jag tycker ändå att det var en ok modell av sin tid.
Blir intressant att se vad den nya 1/48 eaglen hamnar i pris här hemma. Den är helt klart stor...
Mvh. Andre
I väntan på den nye "Eagle'n" i 1/48...
Re: I väntan på den nye "Eagle'n" i 1/48...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Lurifax skrev:
- Ojojoj vad kul det ska bli, säger tioåringen.
- Hmm ... det här kommer bi ett jobbigt bygge, måste kolla igenom referenserna, kolla gamla filmklipp ... och så måste cockpiten superdetaljeras ... undrar om det kommer något ets ... och så måste jag ha en korrekt Alan Carter vid spakarna, säger gubben.
Jag tycker den där tioåringen verkar roligare och klokare än 50-åringen. Kan inte gubbjäveln helt enkelt hålla truten o låta tioåringen bygga..

Jag ska säga till honom, hälsar tioåringen, men det är en seg gubbaj-vel. Och jag vill inte bråka för mycket med honom för han har en större plånbok än vad jag har.Erik_G skrev:Lurifax skrev:
- Ojojoj vad kul det ska bli, säger tioåringen.
- Hmm ... det här kommer bi ett jobbigt bygge, måste kolla igenom referenserna, kolla gamla filmklipp ... och så måste cockpiten superdetaljeras ... undrar om det kommer något ets ... och så måste jag ha en korrekt Alan Carter vid spakarna, säger gubben.
Jag tycker den där tioåringen verkar roligare och klokare än 50-åringen. Kan inte gubbjäveln helt enkelt hålla truten o låta tioåringen bygga..

holst
CU@C4
CU@C4