JA37 doldis

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Örtan
Namn: Stefan Örtqvist

Re: JA37 doldis

Inlägg av Örtan »

Lite osäker på om det är jag som sitter i maskinen. Flög 3 gånger på Ljungbyhed 18/4, 8/6 och 2/7-1990, ser ut att vara rikligt med löv på träden i bakgrunden så det mest troliga är 8/6 eller 2/7. Det är min hjälm i vilket fall. 8/6-2/7 flög jag Gul Kalle över 6 tim med ett par uppvisningar på F10 9/6, under Västerbron med uppvisning på Riddarfjärden 10/6, uppvisning Hässlö 16 och 17/6 och uppvisning F10 2/7 då vi firade Drakriddarordern 30 år (J35 Draken). Under perioden hann jag med ett pass i Boeing Stearman, förutom lite JA37 Viggenuppvisningar. :lol:
Hälsningar Örtan
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: JA37 doldis

Inlägg av magnusf »

Måste varit slitsamt att vara tvungen att flyga så mycket Mustang och Viggen - vilken plåga :-) !

Nu är vi visserligen LÅNGT från ursprungsfrågan om Viggen men jag tar chansen att stilla min nyfikenhet på Mustang-fronten...

Det fanns några bilder till från samma tillfälle
Bild
Jag tror att en rullstolsburen kille fick åka med, det är därför huven är avlyft och kollar man noga så är det nog en rullstol man ser bakom vänstervingen.

Bild
Uppstart.

Bild
Som porträttfoto är det helt förskräckligt men det var vad som fanns...

Bild
Till slut så är det kanske ändå en viss tveksamhet om vem som flyger :-) ? Min gamle flygpojksledare Kenneth roar sig på Mustang-pilotens bekostnad :-) !

Hälsningar

Magnus
Skriv svar