HMS Visby 1/350

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Andre B.
Namn: Andre

Re: HMS Visby 1/350

Inlägg av Andre B. »

Inte ovanligt alls att båtar byggs upp och ner. I stort sett alla kappseglingsbåtar buggs upp och ner liksom pluggar med mera. Det finns arbetsmiljövinster då man kan stå och jobba på ett jämnt golv under skrovet och montera skott och inredning. Spill, slipdamm och annat blir lätt att städa undan. Sen vänder man skrovet och monterar däcket...

Mmm...
Varför inte göra en form nu när du gjort en sån fin botten? Finns säkert fler som föredrar Visby med ett helt skrov.

Med vänlig hälsning. Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Shit vad grymt! snacka om hantverk den där kölen. Det är inte lätt att få grejjer att fastna på resin. Har alltid problem med det själv!
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Medan färgen torkar på min F1-bil jobbar jag lite på min Visby.

Bild
Vattenjet i liten skala byggs.

Bild
Två resin delar och tre delar ets. Det gäller att hålla koll på den tills det är dags att montera den på båten.
Men än är det stora delar. Dom etsade vindrutetorkarna blir roliga att montera men jag har en plan.
Senast redigerad av Björn B den 23 nov 2020, 01:13, redigerad totalt 2 gång.
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snyggt byggt och bokat, men vad är det egentligen? Vad föreställer det för grej ombord?

Uffe
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Inlägg av Nicklas Karlén »

Det är vattenjet utblåsen med bakslagluckorna i ets. Det var inte uppfunnet ännu på de flytetyg du bygger Uffe. :lol:

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Skriv svar