Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Dagens mål nästan uppnått (bara en sista finspackling felades)
Imorgon: Fixa det sista på cockpitten, finspackla, maskera och limma på huven, lägga på primer, lägga på preshade och eventuellt även måla undersidan om det hinns med.
Mvh
/Björn
SwAF F16 Fighter Wing/Museumgroup Uppsala
IPMS Uppsala
IPMS Uppsala
Imponerande byggtakt, och snyggt verkar det bli också.
Själv har jag bara börjat städa mitt hobbyrum
Henrik Bergman, Vargön
_______________________________________________________________________________________________________ Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
Tack Lennart!
Har sett det, men jag tror att ändå att mitt exemplar är någorlunda hyfsad, måste slipa lite i nedre/bakre delen av frontrutan så att den hamnar dikt mot huven, men det kommer ändå att bli ett tomrum under det stället eftersom huven är för kort, hade tänkt att lite försiktigt fylla detta hålrum med kristal klear.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
IPMS Uppsala
Kom på en annan hyfsad lösning på problemet med huven som inte hade allt för bra passform, huvdelen är helt enkelt för kort.
Lösning var bara en bit plastic card mot bakre cockpitväggen plus lite slipande, och nu sitter den som smek.
Lite mer spackeljobb.
Mvh
/Björn
IPMS Uppsala
IPMS Uppsala