Rickard B skrev:
...
Den ser som sagt några steg bättre ut än tamiyas och jag måste säga att däcken ser lite grövre ut och mer lika verkligheten om du frågar mig.
...
Tack Rickard!
Jag jämförde med Tamiyas hjul och Broncos är en aning större i ytterdiameter så ligger nog nåt i vad du säger. Relationen däck/fälg har jag inte forskat i något mera.
Sen är frågan om det kanske däckens dimension diffade något mellan olika tillverkare (Ford, Firestone, Good Year etc), men om detta vet jag intet.
Inte så mycket har hänt sedan senast men ett par tre bilder kommer här.
Som så många andra tillverkare vill Bronco att man installerar glas och sånt innan allt är målat och klart, men det brukar ju i vanliga fall gå att göra avsteg från instruktionen och vänta med klarplasten till sist.
Men här ska det dock hängas på diverse fotoets på vindrutans ram och jag kan inte se hur det skulle fungera att kränga glaset på plats i ramen efter att all övrig plast och fotoets är monterad och målad. Hmm...
Jag är inte heller så entusiastisk över att Bronco har gjutit vindrutetorkarna med tillhörande mekanik tillsammans med glaset.
Tamiya valde att gjuta torkarna tillsammans med ramen, en lösning som jag hade föredragit.
Verkar som att jag har en del maskeringsjobb framför mig...