Fantastiskt bra gjort, nästan skrämmande. Vagnschefen påminner mig om en gammal hemvärnsmajor... *ryser*
När man nästan kan´se åldern på personerna är bygget bara för fantastiskt bra utfört! Förresten, hur gamla brukar vagnscheferna vara på dylika fordon?
/ Andre
Mer svenskt, strf 9040B
Re: Mer svenskt, strf 9040B
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
-
- Kontakt:
-
Allt från 19 till 45.Andre B. skrev: Förresten, hur gamla brukar vagnscheferna vara på dylika fordon?
/ Andre
Hej vänner,
De tidigare bilderna plåtades från höften, utan stativ, utomhus och med rätt dåligt skärpedjup. Jag har tagit lite nya med backdrop och mer kontrollerat ljus inomhus, det är ju lite kallt ute så här års.
Ja, det är Academys 9040B kompletterad med Voyagers etsset samt lite eget pyssel.

D-toys svenska krigarfarbror med utbytt huvud och ny hand (gillar inte pekande gubbar) målad med Vallejo, skuggor och dagrar med olja.

Och så lite detaljbilder. Tornsäck med ram av metalltråd och säck av silkespapper.

Skaft till yxa och spadar gjorda av trä, coffe stirrer respektive tandpetare. De stegliknande spännremmarna är gjorda av varmdragen gjutstam, ja det var lite pilligt

Ha det gott vid byggbordet.
/ Ingvar
De tidigare bilderna plåtades från höften, utan stativ, utomhus och med rätt dåligt skärpedjup. Jag har tagit lite nya med backdrop och mer kontrollerat ljus inomhus, det är ju lite kallt ute så här års.
Ja, det är Academys 9040B kompletterad med Voyagers etsset samt lite eget pyssel.

D-toys svenska krigarfarbror med utbytt huvud och ny hand (gillar inte pekande gubbar) målad med Vallejo, skuggor och dagrar med olja.

Och så lite detaljbilder. Tornsäck med ram av metalltråd och säck av silkespapper.

Skaft till yxa och spadar gjorda av trä, coffe stirrer respektive tandpetare. De stegliknande spännremmarna är gjorda av varmdragen gjutstam, ja det var lite pilligt

Ha det gott vid byggbordet.
/ Ingvar
Snyggt detaljarbete, sådant mår vi bra av! Trevligt med ett par fina gubar också.
Stellan Schroeder Englund
Jag håller med Stellan till fullo!
Jag är lite impad av er som gör fordon. Dom blir så snygga!!
Jag är lite impad av er som gör fordon. Dom blir så snygga!!