Mer svenskt, strf 9040B

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Andre B.
Namn: Andre

Re: Mer svenskt, strf 9040B

Inlägg av Andre B. »

Fantastiskt bra gjort, nästan skrämmande. Vagnschefen påminner mig om en gammal hemvärnsmajor... *ryser*

När man nästan kan´se åldern på personerna är bygget bara för fantastiskt bra utfört! Förresten, hur gamla brukar vagnscheferna vara på dylika fordon?

/ Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Andreas Grewin
Kontakt:

Inlägg av Andreas Grewin »

Väldigt stilig vagn med krispigt cammo! :)
Thord Wedman

Inlägg av Thord Wedman »

Andre B. skrev: Förresten, hur gamla brukar vagnscheferna vara på dylika fordon?

/ Andre
Allt från 19 till 45.
Ingvar
Namn: Ingvar

Inlägg av Ingvar »

Hej vänner,

De tidigare bilderna plåtades från höften, utan stativ, utomhus och med rätt dåligt skärpedjup. Jag har tagit lite nya med backdrop och mer kontrollerat ljus inomhus, det är ju lite kallt ute så här års.

Ja, det är Academys 9040B kompletterad med Voyagers etsset samt lite eget pyssel. :)

Bild

Bild

D-toys svenska krigarfarbror med utbytt huvud och ny hand (gillar inte pekande gubbar) målad med Vallejo, skuggor och dagrar med olja.
Bild

Bild

Och så lite detaljbilder. Tornsäck med ram av metalltråd och säck av silkespapper.
Bild

Skaft till yxa och spadar gjorda av trä, coffe stirrer respektive tandpetare. De stegliknande spännremmarna är gjorda av varmdragen gjutstam, ja det var lite pilligt ;)
Bild

Bild

Ha det gott vid byggbordet.

/ Ingvar
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Snyggt detaljarbete, sådant mår vi bra av! Trevligt med ett par fina gubar också.
Stellan Schroeder Englund
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Jag håller med Stellan till fullo!

Jag är lite impad av er som gör fordon. Dom blir så snygga!!
Skriv svar