Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Tackar alla för dom vänliga orden, och Andre B, ja det är en risk med allt plastbaserat, jag har ett par vacubyggen där huvarna gulnat nåt förfärligt, samma med dekaler, en Matchbox helikopter där dessa har spruckit på modellen i otaliga delar, en Amodel där själva filmen till dekalerna gulnat efter 15 år, så man vet inte vad framriden har i sitt sköte för allt 3D tryck baserat. Vi får hoppas på det bästa och ha roligt under tiden.
Så jag fyller på med mitt första färdiga bygge 2025
magnusf skrev: ↑10 jan 2025, 17:51
Finns det ingen 727 att få tag på som "vanlig" modell eller är 3D-printen så mycket bättre?
M
Ingen aning, jag har en KMC sen många år tillbaka som då kostade skjortan, sen har Mach2 några, den tyske Autentic Airliners Resin finns och tror AIM vacu så det finns en drös att välja på men jag gillade denna samtidig som man fick "sätta sin egen prägel på" som det heter i mäklarbranschen när man ändå får göra allt själv
Har Airfix gamla 727 i 1/144 liggande. Den är rätt grov och kräver en del putsning för att bli bra. Men känner att den kan bli rätt fin med lite arbete. Tror annars inte att den har några särskilda fel. Kan inte minnas att jag läst något sådant om den. Mitt bygge ligger nerpackat efter en flytt men kanske kan leta fram den.
Mycket snyggt Sterling bygge annars. Någon mer än jag som byggt samma kärra i LEGO?
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).