AJ37 Splinterviggen klar! 1/48 ESCI/AIRFIX.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R

Re: AJ37 Splinterviggen klar! 1/48 ESCI/AIRFIX.

Inlägg av Henrik R »

Hallå mackan76 och tack för att du gillar den.!

Jo jag har använt följande produkter:

Till Splintern så användes Gunzes 309 som grön grund över hela flyget. Jag dimmade sen de delar som inte ska vara grön med Gunze 316. Förskuggning igen med Gunze 77.
Undersidan är grå 308.
Bild

Efter det så bröt jag den ljusgröna Gunze 58 med ca 20% Gunze 303 iblandad. När det var dags för den svarta i splinterkammot så körde jag precis som Peter med Gunze 77 tire black.
När det var dags för sista färgen, den ljusa bruna, så använde jag 60/40 blandning med 310 och 79. Då fick jag fram det jag anser är rätt ljusbrun.
Bild

Till de metalldelar och motor körde jag Alclad II med Gloss Black Base. Samt black primer till hjulhus och luckor. luftintagen kördes White aluminium på yttern och inne i insugen kördes Airframe alu.
Motorn gjordes med blandning av chrome(som jag glömde visa) och Jet exhaust
Bild
Bild

Hoppas det ger några svar :-)
mackan76

Re: AJ37 Splinterviggen klar! 1/48 ESCI/AIRFIX.

Inlägg av mackan76 »

Henrik, tack så mycket för den detaljrika beskrivningen med bilder och allt! Jag kommer ihåg mitt Heller 1/72 bygge där jag mixade färger en halv dag för att hitta bra nyanser =) Synd att det är så svårt att få till rätt kulör. JPS hade en serie FV-färger men de verkar vara svåra att få tag i idag.

Hursomhelst, du har gjort ett grymt jobb med din Viggen!
Skriv svar