Ett litet minimum av spackel på fenframkanten, där vingen möter kroppen på undersidan samt under nosen. Inte illa!

Rygg- och bukskarven på 109-or ska vara kvar, de byggdes i halvor så det blir en naturlig skarv där. Vanligtvis har jag limmat, spacklat om det behövs samt försökt rista en skarv där. Det är svårt och det har sällan blivit riktigt bra.
Den här gången provade jag ett trick jag läst om någonstans: fasa kanten på kroppshalvorna väldigt försiktigt med en liten fil. Försiktigt, och en LITEN fas! När du limmar ihop halvorna så har du en perfekt panellinje där, utan spackling och ristning!
Och till slut har jag upptäckt en miss i logistiken kring byggsatsens delar: det finns med två långa och ett kort sporrhjul till de två maskinerna.
Kort sporrhjul (som det endast finns ett av till de två modellerna i lådan) används av märkningsalternativ A B C D E F H J K L
Långt sporrhjul (som det finns två av...) används av märkningsalternativ G och I
Ovanstående begränsar kombinationsmöjlighterna en aning... Eller så gör man som jag och skiter i vilket, jag bygger alternativ D med fel sporrhjul och så får L ha sitt korrekta korta.
Hälsningar
Magnus