Hur ser era hobbyhörnor ut då?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Nicklas Karlén
Namn: Nicklas Karlén

Re: Hur ser era hobbyhörnor ut då?

Inlägg av Nicklas Karlén »

Här min "hörna". Vi bytte lägenhet för inte så länge sedan och jag försökte då skapa en bättre organiserad egen avdelning. Det som jag saknar är en permanent sprutmålningsstation men jag bygger så lite just nu så det känns inte helt nödvändigt. Bra belysning var ledordet när jag gjorde iordning byggplatsen. Jag har en fast lysrörsarmatur under hyllan samt en rörlig med förstoringsglas som är himla bra.

Nicklas

Bild
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Ingen bild, jag har ingen fisheye-lins, men: 4 kvadratmeter skrubb,
en halv kvadratmeter upptas av stolen och 2 A4-ark ledig golvyta,
resten är byggbordet och förrådet av modeller. Knökfullt .....
Lau

Inlägg av Lau »

Jeg er helt vild med Sven Youngs "Modelklinik"
Lau
CU@C4
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

Stefan S, skönt att se att det finns fler som har ett lika "kreativt kaos" som jag har :-D

/E
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Lau skrev:Jeg er helt vild med Sven Youngs "Modelklinik"
Lau
CU@C4
Tack skall du ha, Lau.. Som sagt, i bilden är rummet relativt nystädat, ser inte alltid ut så här.. :-)

Förresten så är det självklart intressant att se era hobbyhörnor på andra sidan sundet också!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Robert A

Inlägg av Robert A »

Hobbyhörnan som jag byggt färdigt på fritiden. Ikea köksinredning som fungerar ypperligt då deras lådor är riktigt stadiga + bromsade :)
Annars en sprutbox jag knåpa ihop av mdf, en graphicair fläkt och ett rostfritt botten.

Förvaringsskåp ifrån ikea som jag förslutit dörrarna med fönster tätnings lister i silikon = näst intill 100% dammtät.
Har inte satt in alla modeller ännu med blir att göra då det finns plats :)

Nu har man inga ursäkter längre för att inte få bra byggen + färdigställa något!

Bild

Bild

Bild
Lennart

Inlägg av Lennart »

Trodde du hade en Spagetti odling bakom nätgallret. Det gula är det som hunnit mogna :D Lennart
Rickard B
Namn: Rickard

Inlägg av Rickard B »

....och så här ser mitt rum ut. Är sedan någon månad tillbaka husägare och mitt "hobbyrum" är tillfälligt intrett med diverse möbler. Kul är at jag har ett eget rum som jag kan göra vad jag vill med. Tråkigt är att den hamnar längst ner i prio listan över vad som ska göras på huset :(

Men tids nog... Fondvägg med tysk trefärgskammo, kanske även zimmerit? Hmmm.... får se :lol:

Bild

PS: min stora modellhög är i en garderob bakom där jag tagit fotot.

Trevlit midsommar!
MVH
Rickard Burmérius
IPMS Sydost
robertlundin
Namn: Robert Lundin

Inlägg av robertlundin »

Hej
Så här ser mitt hobbyrum ut. Allt är hemmsnickrat utom lådhutscharna (IKEA). "Stashen" ligger bl a under tågbanan i hutschar. En Airfix m m samling i bastun (proppen uttagen ...). Övre tågbanan passerar genom vitrinskåpet för att få en rundbana.
Jag har satsat på övervägande svart för att få fullt fokus på modellerna.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
/Robert Lundin
AndersN

Inlägg av AndersN »

ztriker skrev:
AndersN skrev: Saknar dock att ha en cementvägg att stirra in i när det blir fel, fel, fel och återigen fel..men då finns ju spisen...
Eldar du i den? :D :D
Absolut! Har dock sålt nästan allt i 72 så bränslet tryter...
Skriv svar