Do-335 1/32 klar sidan 2 !!
Re: Do-335 1/32
Jäkla monster det där. Snyggt so far. Motorfärgsfrågan får mig att tänka på denna tråd på SFF om färgerna på DB i svensk tjänst http://forum.flyghistoria.org/viewtopic ... 12421b6b41
Stellan Schroeder Englund
Tack alla för de fina orden!
Stellan--> ja och den är förvånansvärt stor i 32 också. Mycket större än vad jag trodde! Jag hade gärna velat se den i verkligheten. Benhöjden på den är enorm!
Här kommer en uppdatering, Inga direkta problem som jag stött på, det enda jag tycker kunde ha varit bättre är instruktionerna. Man får googla en rejäl massa för att veta hur delarna ska sitta, för HK verkar blanda ihop en hel del.
Jag tänkte först göra en Fransk, men jag tyckte att en enfärgad olivgrön historia hade blivit lite trist i den här skalan. Så jag safe:ade lite och gjorde en Tysk kärra. Alla märkningar är målade. De inre roderytorna är målade med Alclad.

Stellan--> ja och den är förvånansvärt stor i 32 också. Mycket större än vad jag trodde! Jag hade gärna velat se den i verkligheten. Benhöjden på den är enorm!
Här kommer en uppdatering, Inga direkta problem som jag stött på, det enda jag tycker kunde ha varit bättre är instruktionerna. Man får googla en rejäl massa för att veta hur delarna ska sitta, för HK verkar blanda ihop en hel del.
Jag tänkte först göra en Fransk, men jag tyckte att en enfärgad olivgrön historia hade blivit lite trist i den här skalan. Så jag safe:ade lite och gjorde en Tysk kärra. Alla märkningar är målade. De inre roderytorna är målade med Alclad.

Men va fasen, en fransk hade väl varit helrätt? Fast den här blev också fin!
Hälsningar Magnus
Hälsningar Magnus
-
- Namn: Lars Befring
Attans va snyggt!
(He162:an kommer att se ganska pyttig ut bredvid =D)
(He162:an kommer att se ganska pyttig ut bredvid =D)
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Re: Do-335 1/32 klar !!!!
Magnus-->> Jo det hade förstås varit nåt, vi kan säga att jag faktiskt ångrar mig idag.
Lars--> He-162:ans kropp skulle nästan få plats i bombutrymmet på den här
Här är några bilder på själva slutresultatet. Inte direkt de bästa bilderna men men..Håll till godo!:-)
Närbildsfoton kommer lite senare om någon är intresserad.

Lars--> He-162:ans kropp skulle nästan få plats i bombutrymmet på den här

Här är några bilder på själva slutresultatet. Inte direkt de bästa bilderna men men..Håll till godo!:-)
Närbildsfoton kommer lite senare om någon är intresserad.

-
- Namn: Lars Befring
-
- Namn: Lennart Alvhult
Re: Do-335 1/32 klar sidan 2 !!
Riktigt snyggt som vanligt av dig Henrik. Fint målningsarbete, och trevliga detaljer med det öppna luckorna . //Lennart
-
RIKTIGT fint bygge!
Riktigt snyggt bygge Henrik!
Do-335:an är en av de häftigaste maskiner jag vet. Har två dragon modeller i 1/72 liggande. En obyggd och en krachad som väntar på reparation. Får väl se om man hinner ta tag i de byggena någon dag...
Mvh. André
Do-335:an är en av de häftigaste maskiner jag vet. Har två dragon modeller i 1/72 liggande. En obyggd och en krachad som väntar på reparation. Får väl se om man hinner ta tag i de byggena någon dag...
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
-
Intressant att följa ett bygge av en byggsats från HK models.
Supersnyggt som vanligt!
Anders E
Supersnyggt som vanligt!
Anders E