Mera Draken...
Re: Mera Draken...
Så blev den grön och skön,sprutat med Xtracolour Ral.7009 grågrön.Färgen känns rätt tycker jag /Lennart

ååh äkta Danmarksgrön!..fast det ser ut som gräset är grönare på andra sidan....läs längst bort i bilden! 
Mycket vackert Lennart! ska bli kul och se den vädrad och dekalerad!

Mycket vackert Lennart! ska bli kul och se den vädrad och dekalerad!
Väntar på lack och lite färg från Max,så nu får den stå ett par dagar.Så blir det detaljmålning , dekaler ,och slutpysslet/Lennart

-
Han blänker som en gammeldansk! 
Gillar fotoplatsen oxå! Den där blir i sann Lennart kvalité den!
Väldans fin!

Gillar fotoplatsen oxå! Den där blir i sann Lennart kvalité den!
Väldans fin!
Tack Mikael och Henrik! Jag skall lägga på en sidenmatt lack i slutänden. Den är lite väl blank nu
Plattan Henrik,är basplatta för ett större dio som jag bygger på emellanåt,i skala 1/72. MVH/ Lennart

-
- Kontakt:
Härlig! Fast är den verkligen väl blank? De Danmarksdrakar jag sett (även i verkligheten) har varit blanka som nypolerade bilar. Så helt orealistisk är den inte som den ser ut nu.
Aha,det säger du .Man är väl lite ovan att göra en så högblank modell bara,känns lite fel på nåt vis / Tack Björn/ Lennart
Super najs, så ska F-35 se ut å inget annat!! 
Svårt med högblankt på något i 1/72 utan att det blir leksakslikt, skala effekten gör att man får matta ner lite. JAg brukar tänka att jag tar ner det ett snäpp per skala..alltså bygger jag något i 1/32 så kan det få vara högblankt, i 1/48 tar jag ner det ett snäpp till halvblankt och i 1/72 sidenmatt och i 1/144 helmatt.

Svårt med högblankt på något i 1/72 utan att det blir leksakslikt, skala effekten gör att man får matta ner lite. JAg brukar tänka att jag tar ner det ett snäpp per skala..alltså bygger jag något i 1/32 så kan det få vara högblankt, i 1/48 tar jag ner det ett snäpp till halvblankt och i 1/72 sidenmatt och i 1/144 helmatt.
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work