Tänkte presentera individerna jag bygger. Man byggde A7V i 20 exemplar i två "batcher". Den första med fem vagnar som fick plåt från Krupp. Dessa var i fem delar för sidorna och två för fronten. De övriga fen och de tio i andra "batchen" hade plåtar från Röchling. Sidorna var i en del och fronten i en.
Jag har set en notis at man planerade an endast var femte vagn skulle vara en "male" med kanon medan de övriga skulle vara "female" med endast kulsprutor. Nu blev endast en "female" byggd men många frontplåtar med kulspruteöppningar hann byggas så de fick konverteras för kanonen.

#504 var en vagn med Krupp multi plåt.

45 ventilationsöppningar i taket och sex öppningar i luckan.

#525 är en vagn med Röchlingplåt ur den andra "batchen" en av få äkta "male# som byggdes.

45 ventilationsöppningar i taket och tre öppningar i luckan.

#540 är en udda typ. Det är en vagn ur den första "batchen" med Röchling plåt men fronten är i två delar som Krupp.
Den har en kulspruteöppning på vänster sida men den sitter högre än på övriga vagnar. Höger sida har ingen öppning alls.

45 ventilationsöppningar i taket och tre öppningar i luckan.

#561 är en vagn ur den andra "batchen" med konverterad "female" front.

Nio ventilationsöppningar i taket och tre öppningar i luckan.

#562 är en vagn ur den andra "batchen" en äkta "male".

Nio ventilationsöppningar i taket och tre öppningar i luckan.
Det är massor av småplock att fixa när man ska bygga A7V. T.ex. luckor framför drivhjulen som ärhela på en del medan andra är gjorda i två delar. Dessutom kapades dom olika av besättningarna sedan. Fotstegen har Emhar placerat fel men dessa försvann på många vagnar. Gångjärnens antal får man också hålla koll på. När jag är färdig med dessa fem så har jag förutom prototypen byggt sju av dom tjugo och är olika.