A7V pansarvagnar

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

A7V pansarvagnar

Inlägg av Björn B »

Bild
Det tog tid för mina vagnar att komma fram. Dom skickades från England i juni men dök aldrig upp. I mitten av september fick jag ett meddelande att Postnord i sin vishet hade skickat dom i retur istället för att leverera paketet. Nåväl I slutet av september dök dom i alla fall upp.

Bild
Har nu börjat förbereda byggen. Alla kommer bli olika så det gäller att hålla reda på individerna.

Bild
Kommer nu att behöva en massa nitar från Archer för att kunna få dom klara.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: A7V pansarvagnar

Inlägg av Björn B »

Bild
Den första är på g. Vagn 561 var från den andra serien som byggdes. Female front som byggdes om till en Male. Grillen på taken hade 9 öppningar istället för 45. Det blev lite tråkigt att kapa till dessa till slut.
Dörrgångjärnen har reducerats till två istället för tre. Detsamma gäller sidoluckorna. Jag har också börjat konvertera kanonens öppning.

Bild
Den andra är vagn 562. Samma saker som jag får fixa på 561 får jag göra här också. Skillnaden är att detta är en "äkta" Male så den har inte dom stora öppningarna för kulsprutor i fronten.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: A7V pansarvagnar

Inlägg av Björn B »

Bild
Jag börjar nästan ångra att jag gav mig in på en omgång A7V till. Det börjar bli tråkigt att fixa extra pansar till tre modeller.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: A7V pansarvagnar

Inlägg av Björn B »

Bild
Arbetet i fabriken går vidare
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: A7V pansarvagnar

Inlägg av Stellan »

Schwere Galenschaft!
Stellan Schroeder Englund
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: A7V pansarvagnar

Inlägg av Björn B »

Bild
Har börjat med installationen för puffrorna. Emhars modell har den tidiga varianten så jag får bygga eget till mina vagnar.
hurtone
Inlägg: 132
Blev medlem: 26 feb 2016, 10:43
Namn: Patrik Hurtig

Re: A7V pansarvagnar

Inlägg av hurtone »

Varför så många? Olika färger eller diorama?
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: A7V pansarvagnar

Inlägg av Björn B »

När jag byggde prototypen och "Female" varianten så var det inte vad jag planerat att bygga när jag köpte dom. Jag skulle bygga en med hela pansarplåtar i front och sidor och en med flerdelade plåtar. När jag började titta närmare på vilka jag skulle bygga hittade jag olika variationer i vagnarna så till slut blev det till att köpa fem modeller för att kunna bygga dessa variationer. Så det slutar med att jag kommer ha byggt åtta av dom tjugo vagnar som byggdes plus att jag byggde prototypen.
M-eson
Inlägg: 225
Blev medlem: 19 feb 2015, 19:04
Namn: Mats Eriksson
Ort: Stockholm, Fruängen, Ex Pittsburgh, PA, USA

Re: A7V pansarvagnar

Inlägg av M-eson »

Härligt med variation. Jag har just sett "Age of tanks" på Netflix där de hade en ganska lång beskrivning av dess plåtburkar och historien bakom deras tillkomst. Jag väntar med spänning på fortsättningen av bygget.
-Blessed are those who go around in circles, for they shall be known as wheels
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: A7V pansarvagnar

Inlägg av Joakim Hultman »

Sedan kan du ju ge dig i kast med Frikårens improviserade A7V "Hedi" som deltog i gatustriderna 1919. ;)
Skriv svar