Supermodel J20 Reggiane Re 2000 1/72

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
daza
Inlägg: 170
Blev medlem: 25 apr 2019, 19:39
Namn: Daniel Zachrisson

Re: Supermodel J20 Reggiane Re 2000 1/72

Inlägg av daza »

Undersida, klaffar och landställ är målade och det har kommit på ett lager klarlack inför dekalerna. Officine Meccaniche Reggiane siktar på leverans före jul!

Bild

/Daniel
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Supermodel J20 Reggiane Re 2000 1/72

Inlägg av magnusf »

Daniel! Alltid trevligt med avslut innan jul på ett bygge, man behöver plats på byggbordet för eventuella tomteleveranser av ny spännande plast... Inte här dock eftersom Fru Fridsell slutit någon slags pakt med Tomten om att inte leverera plast under granen...

Såg inte din ets-post tidigare i veckan. Jag är återigen imponerad, väldigt snyggt monterat! Jag har aldrig lyckats något vidare med den typen av strukturer, det blir inte rakt, det blir kladdigt och det håller inte...

Hälsningar

Magnus
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Supermodel J20 Reggiane Re 2000 1/72

Inlägg av Mats Averkvist »

magnusf skrev: 21 dec 2020, 08:24 Daniel! Alltid trevligt med avslut innan jul på ett bygge, man behöver plats på byggbordet för eventuella tomteleveranser av ny spännande plast... Inte här dock eftersom Fru Fridsell slutit någon slags pakt med Tomten om att inte leverera plast under granen...
Kanske det är en plastgran och hon menar att det är tillräckligt...? :lol:
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Supermodel J20 Reggiane Re 2000 1/72

Inlägg av magnusf »

Mats! Jo, numera är det en plastgran men det är inte där skon klämmer tror jag, det handlar nog mer om det där förrådet i garderoben...

Hälsningar

Magnus
daza
Inlägg: 170
Blev medlem: 25 apr 2019, 19:39
Namn: Daniel Zachrisson

Re: Supermodel J20 Reggiane Re 2000 1/72

Inlägg av daza »

Magnus, jag brukar köra med riktigt tunt CA. Först punktar jag dit delen med minimalt med lim och sen tar jag en droppe och låter kapillärkraften göra resten av jobbet.

Det där med plast och plats är ju en ständig fråga. Jag har haft en ganska hög produktion i år och tänkte att jag betat av ganska bra på stashen. I helgen räknade jag efter och jämförde med årets inköp, och kunde konstatera en nettotillväxt... :D

/Daniel
daza
Inlägg: 170
Blev medlem: 25 apr 2019, 19:39
Namn: Daniel Zachrisson

Re: Supermodel J20 Reggiane Re 2000 1/72

Inlägg av daza »

Tvångsvärvare från koktrossen har försvagat produktionen de senaste dagarna, men nu rullar den här av bandet och tomtens jakteskort är säkrad. Efter några dagar ute på förbandet tillkommer det nog lite avgassot och skånsk krigsflygfältslera.

Bild

Bild

Bild

God jul på er!

/Daniel
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Supermodel J20 Reggiane Re 2000 1/72

Inlägg av magnusf »

Daniel! Den där hoppas jag du är grymt nöjd med, jag tycker den är kanonfin! De gamla Supermodel-modellerna går att göra riktigt fina med lite hantverk och tålamod. Och så är det lite lyxigt att det faktiskt finns etsdelar till dem.

Bild
Jag har tittat på Swords sixpack men än så länge låtit bli den, italienarnas system med serier av olika maskiner med olika motorer är kul (Macchi 200-205, Re 2000 - 2005, Fiat G.50 - G.55), man skulle ha att göra i åratal för att bygga dem alla :) !

Då slår jag upp ett litet glas glögg och väntar på nästa trevliga bygge från dig :) !

Hälsningar

Magnus
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Supermodel J20 Reggiane Re 2000 1/72

Inlägg av Henrik R »

Fräscht,byggt och snyggt målat flygplan. Jag gillar verkligen den där sortens kamouflage.
Frasse
Inlägg: 201
Blev medlem: 12 okt 2015, 20:57
Namn: Göran Fransson
Ort: Silverdalen

Re: Supermodel J20 Reggiane Re 2000 1/72

Inlägg av Frasse »

Super snyggt!
// Göran
Paint it black ! :twisted:
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Supermodel J20 Reggiane Re 2000 1/72

Inlägg av Anders.Edblad »

Ännu ett snyggt bygge av Special Hobbys 1/48 J-20 tänkte jag.
Såg sen att det är 1/72! Bra målat och byggt, riktigt finlir att få ihop de där miniklaffarna.

Magnus, om du bara har en garderob full tycker jag snarare att det verkar som om du har för lite modeller!

Anders E
Skriv svar