Efter diskussionen 2013: http://ipmsstockholm.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=4077 så startade jag faktiskt ett bygge.
Det började ju bra. Såg att försänkningarna på sidorna av flaket låg för högt och dessutom på olika höjd.
Så det blev till att såga och flytta delar.
En bra början. Fick ju såga och nu sitter dom på samma höjd.
Men det stora problemet med Escis modell är att karossen hamnar för högt. Ett jättemellanrum mellan hjul och skärm.
Modellen dog efter att flaket och hytten byggts ihop men nu sju år senare är det nystart.
Jag kollade på bilder för att se hur det ska se ut när jag såg att flaket på Escis modell sitter alldeles för högt. Likadant med framskärmarna. Dom hamnar ända uppe vid gälarna i huven när dom ska vara en bit ner.
Hade jag inte byggt ihop flaket redan så hade jag slipat undersidan för att tunna ner golvet men nu fick jag avverka plast med mini-stämjärn. Lite av ovandelen av chassiet slipades bort också.
Framskärmarna har tunnats ner och flyttats ner efter att listen dom ska limmas mot slipats bort.
Bättre jämfört med originalmodellen men fortfarande för hög. Axlarna är inte fastlimmade så arbetet fortsätter.