Förlusterna ökar mycket snabbt för båda armégrupperna men A får majoriteten av ersättningarna. Bristen på ersättningar och det eftersatta tyska underhållssystemet kommer om ett halvår innebära vändningen på östfronten och tillsammans med slaget vid El-Alamein och de ökande förlusterna av ubåtar i Atlanten är det början till slutet för Tredje Riket.

Tack till Lexzt som sålde figurerna och lite annat som kom till användning. Figurerna är Dragon som fått huvuden från Hornet. De är mestadels målade i Vallejofärger och ansikten och hud har efter en Vallejogrund målats med oljefärger. Figurerna och basen har mattlackats med Winsor & Newton spray som jag som sagt rekommenderar starkt. Här och där har jag använt Panduros olika lacker som jag fick förslag på. De är inte heller dumma.
Jag tycker i efterhand att jag lyckats steppa upp finishen på mina figurer jämfört med tidigare. Jag gjorde mycket referensarbete för att få uniformer och utrustning att vara korrekta för Operation Blau.
Jag har blivit väldigt förtjust i oljefärger, både målarfärger och Abteilung 502, för att göra snygga ansikten. Jag målar hud och ansikten sist. Eftersom de kräver precision så spiller de inte över så mycket. Dessutom är oljefärger lätta att ta bort så länge de är fuktiga.
Arbetade mer med basplattan och de slitna sandsäckarna och de rostiga balkarna och kedjan blev snygga.