Henrik! Ytterligare en bit på väg! Inser dock varför man sällan ser någon sådan här byggd, det är ett j-a maskande och pilligt i 1/72

!
Det här blir rätt foto-tungt, jag har fotat hela veckan men inte blivit färdig att posta förrän nu.

Efter att ha lagt en direkt ohälsosam mängd tid på att slipa och polera bakre delen av huven så var maskeringen enkel. Tunna skurna remsor av tejp och sedan fyllde jag i de stora ytorna med MicroMask.

Så här ser det ut efter ett varv med "British Interior Green".

Maskering av det som ska vara "Light Earth"...

...och efter en omgång "Light Green"!

Efter att ha maskat av nederdelen av kroppssidorna och en omgång "Dark Earth" på ovansidan av kroppen så var det dags att maska för "Dark Green". Att skära masker som passar över kroppen är inte så himla lätt så jag använde Letraset-tejp som jag skaffade för många år sedan men nog aldrig använt. Funkade OK men även om tejpen bara är 0,5 mm bred så är den svår att böja så tufft som jag egentligen vill.

Herregud, det här var inte snyggt! Jag fyllde i ytorna som skulle lämnas bruna med tejpremsor och tätade sedan mot Letraset-tejpen med MicroMask. Ser fasansfullt ut...

En snabb omgång grönt...

...och sedan var det dags att pilla bort alla maskerna, typ julafton

! Fick lite färguppbyggnad mot bokstäverna men det kan jag polera ner efter att ha låtit färgen härda ordentligt något dygn.
Hälsningar
Magnus