DC-8 långt innan flygskam
DC-8 långt innan flygskam
Visst gillar vi SAS gamla flygkläder med draken?. Det är klart att även Carlzon shemat också är snyggt på en DC-8:a, men lite plåtrent livar alltid upp lite.
Det var ett kul bygge om inte annat.Enjoy.
Lite blackbase!
Lite alclad!
Lite dekaler.
Lite klart!
Det var ett kul bygge om inte annat.Enjoy.
Lite blackbase!
Lite alclad!
Lite dekaler.
Lite klart!
-
- Inlägg: 1836
- Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
- Ort: Stockholm
Re: DC-8 långt innan flygskam
Jäklar vilken tjusig metallfinish det blev!
Re: DC-8 långt innan flygskam
Snyggt! Den har du lyckats riktigt bra med, som alltid. Så jag borde inte vara förvånad..
-
- Inlägg: 1060
- Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19
Re: DC-8 långt innan flygskam
Den blev fin! Snabbt och snyggt som vanligt.
Dc-8an blir väldigt vacker i den där märkningen.
Anders E
Dc-8an blir väldigt vacker i den där märkningen.
Anders E
-
- Inlägg: 3582
- Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
- Ort: Närke
- Kontakt:
Re: DC-8 långt innan flygskam
Stiligt bygge av en riktig klassiker i sin allra snyggaste kostym. Men ska inte radomen vara svart längst fram? Inte lika mycket som på DC-9:an, men ändå. Eller saknades den på just denna individ?
Re: DC-8 långt innan flygskam
Tjena, Tack Jocke, Niklas o Anders och även Björn, Tack! Du har delvis rätt, På OY-KTG ska radomen ha en väldigt ljusgrå nyans, inte svart. Grejen var den att enligt Lima November så beskrivs radomen på 63PF:s antingen Grå eller svart. Enligt mina referensbilder så kunde jag inte avgöra vilken färg den skulle ha. Så jag gav f-n i och måla den. SEN när den var klar lyckades mina googlingkunskaper hitta en klockren bild på OY-KTG med ljusgrå radom. Så radomen kommer jag givetvis fixa till i en snar framtid.
Däremot så sitter OY-KTG på fel sida på vingen. Den ska sitta på undersidan, Vilket är Lima Novembers fel, Dom förvillar byggaren genom att göra en bild på ovansidan på vingen och spegelvända dekalen. Alltså, detta är ju inte rätt väg tycker jag, även om dekalen är spegelvänd så får min hjärna mig att se dekalen baklänges, vilket ser rätt ut i hastig blick. I alla fall för mig. Det hade varit enklare om dem hade ritat undersidan istället, då hade det inte funnits nån felmarginal. Nåja..
Däremot så sitter OY-KTG på fel sida på vingen. Den ska sitta på undersidan, Vilket är Lima Novembers fel, Dom förvillar byggaren genom att göra en bild på ovansidan på vingen och spegelvända dekalen. Alltså, detta är ju inte rätt väg tycker jag, även om dekalen är spegelvänd så får min hjärna mig att se dekalen baklänges, vilket ser rätt ut i hastig blick. I alla fall för mig. Det hade varit enklare om dem hade ritat undersidan istället, då hade det inte funnits nån felmarginal. Nåja..
-
- Inlägg: 3582
- Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
- Ort: Närke
- Kontakt:
Re: DC-8 långt innan flygskam
Aha, där ser man! Ja, vilken lurig instruktion! Men DC-8 måste vara den mest eleganta airlinern av dem alla. Möjligtvis i konkurrens med VC-10. Ja, och då, logiskt nog, även Il-62.
Re: DC-8 långt innan flygskam
Så snyggt !!!!!
Re: DC-8 långt innan flygskam
Mycket snyggt Enda invändningen som jag kan ha är väl de ifyllda panellinjerna, bortsett från det, mycket snyggt!
Stefan
Stefan
Re: DC-8 långt innan flygskam
Vackert bygge Henrik. Det där måste ha varit ett av de snyggaste flygplan SAS haft.
Mvh. Andre
Mvh. Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).