Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Tillverkat bränsletanken, och börjat slipa den. I facket ovanpå tanken skall sedan 2 st tryckluft tankar placeras, med en kompressor mellan dem. Tankarna gör jag av 21 mm diam Pvc rör. Placeringen av lufttankar och kompressor varierar beroende på lok typ, och tankstorlek. //Lennart
Har du några extra skott inne i tanken för att den ska hålla formen eller räcker det med skalet i sig? PVC-rör är bra, runda och fina och användbara till mycket !
Läckert målad förebild, tänker jag på amerikanska lok så är de oftast gula och röda
Jag har två skott" inne i tanken också, likadana som kortsidorna, för att undvika häng på ovan och underdel. Kan tänkas att det går utan ?
Var ju nära att det blev Gult och Rött för mig också , i vanlig ordning , men jag föll pladask" för det blå denna gången
Jo Pvc rör är användbara , finns ju hyfsat många olika dimensioner också.
Väl bekomme Andre "
Hundöronen" är mycket riktigt solskydd, backspeglarna är oftast placerade mellan första och andra sidoruta.
Jo det blir en stor modell, min Krokodil ser tanig ut i jämförelse, dessutom börjar det få bra tyngd också.
//Lennart
Håller på med kylgallren för det dynamiska bromsarna, det som sitter på vänster lång sida ,nästan direkt bakom hytten. Översta spalten i varje har en nästan rak vinkel, det övriga lutning parallellt med djupet på själva ramen det sitter i. Lägger en 1 mm Pc bit mellan varje vid monteringen , för att få samma avstånd mellan dem. Köpte aluminium nät för baksidan. //Lennart