Riktigt kul att se allas hobbyrum! Vilken variation! Och vad snygga de är! Skulle kunna tänka mig att ta över hur många som helst!
Vårt hus är lyckligt nog utrustat med källare, där jag får hålla till enligt klassiskt hobbyrumsmanér:
Jag hade tur, de förra ägarna monterade upp den gamla köksinredningen i ett rum i källaren när de bytte ut den. Den blev perfekt grund för ett hobbyrum. Bänken är visserligen lite hög, men jag står faktiskt ofta och bygger. Annars finns barstolen, men mitt byggande pågår ofta i rätt korta etapper. Förra året gjorde vi en ordentlig renovering och målade skåpsluckor, väggar, tak och golv, vilket blev ett skönt lyft. Närmast står ett vitrinskåp där en del av det färdigbyggda hamnar. En hel del får faktiskt också exponeras i vardagsrummet, jag är lycklig nog att ha en mycket tolerant hustru! Det var faktiskt hon som föreslog att vi skulle renovera rummet!
Även de stora skåpen fanns där redan och fylls nu med byggda och halvfärdiga modeller. Ja, det finns förstås betydligt mer obyggt än vad den här bilden antyder (här skymtar t ex några av mina 17 obyggda Drakar)... Bakom sitter sprutskåpet med en slang som jag slänger ut genom fönstret när det ska målas. Notera också de snygga teckningarna som min nioårige son målat till mig! Inte så svårt att se vilka plan det är, va?