Hur ser era hobbyhörnor ut då?

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Krister Sjöström

Re: Hur ser era hobbyhörnor ut då?

Inlägg av Krister Sjöström »

Så här ser det ut hos mig:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Bilderna togs när jag precis bytt arbetsbordet till ett bredare som rymmer både mig och min son. Numera är det betydligt stökigare.

Krister
Blankt är fint
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Det är så kul att så många hängde på den här tråden, jätteroligt att se era hörnor!

Fortsätt, fortsätt :-)
Senast redigerad av SvenYoung den 25 jun 2012, 13:56, redigerad totalt 1 gånger.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Bizarre
Kontakt:

Inlägg av Bizarre »

I envy you all...
papercuts
Namn: Tobias

Inlägg av papercuts »

vissa "hörnor" är större än mitt vardagsrum =P riktigt avis...
Per-Erik Hedberg

Inlägg av Per-Erik Hedberg »

Här är min hörna.

Bild

Bild

Målarboxen är relativt nyinstallerad i tvättstugan som ligger vägg i vägg med hobbyrummet.

Bild

/ Per-Erik "Pekka" Hedberg
Herr Katt
Namn: Eduardo Mitchell

Inlägg av Herr Katt »

Här kommer några (dåliga) bilder från mitt "varv":

Bild

Bild

Bild
MVH Moggy

FÄRDIGA 2014: ACA Canadair Mk.4 RAF, Fujimi A-4C FAA, HP Mirage IIIEA I-016 FAA, FROG Meteor Mk.4 C-019 FAA, AFX Canberra T.64 FAA
WIP: ITAL G.222A FUJ A-Q Skyhawk, AFX Bristol 170 Freighter, Bilek MiG-21 PFM, Toko An-74
teeoo

Inlägg av teeoo »

Ett stökigt garage där det inte har funnits nån plats för en bil skala 1:1 på säkert 20 år !
Bild
...och det verkar inte heller finnas nån liten plats att bygga på...
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Riktigt kul att se allas hobbyrum! Vilken variation! Och vad snygga de är! Skulle kunna tänka mig att ta över hur många som helst!

Vårt hus är lyckligt nog utrustat med källare, där jag får hålla till enligt klassiskt hobbyrumsmanér:

Bild

Jag hade tur, de förra ägarna monterade upp den gamla köksinredningen i ett rum i källaren när de bytte ut den. Den blev perfekt grund för ett hobbyrum. Bänken är visserligen lite hög, men jag står faktiskt ofta och bygger. Annars finns barstolen, men mitt byggande pågår ofta i rätt korta etapper. Förra året gjorde vi en ordentlig renovering och målade skåpsluckor, väggar, tak och golv, vilket blev ett skönt lyft. Närmast står ett vitrinskåp där en del av det färdigbyggda hamnar. En hel del får faktiskt också exponeras i vardagsrummet, jag är lycklig nog att ha en mycket tolerant hustru! Det var faktiskt hon som föreslog att vi skulle renovera rummet!

Även de stora skåpen fanns där redan och fylls nu med byggda och halvfärdiga modeller. Ja, det finns förstås betydligt mer obyggt än vad den här bilden antyder (här skymtar t ex några av mina 17 obyggda Drakar)... Bakom sitter sprutskåpet med en slang som jag slänger ut genom fönstret när det ska målas. Notera också de snygga teckningarna som min nioårige son målat till mig! Inte så svårt att se vilka plan det är, va? :)

Bild
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

robertlundin skrev: En Airfix m m samling i bastun (proppen uttagen ...).
Bild
Åh! Vilken dröm för en Airfixnostalgiker som jag! Rena museet! Underbart! :D
piosa

Inlägg av piosa »

Oj, det verkar som de flesta har hur mycket plats eller pengar som helst ;)

Här är min blygsamma hörna, delar rummet med ett skrivbord bakom ryggen där datorn med tillbehör slåss om platsen.

Bild
//Jag har anammat en ny filosofi: Trial and Error.
Tyvärr mest Error...
Skriv svar