Snofsig box art - ett absolut måste numera om man ska sälja en modell till mig

Målningsalternativen. Det hjälps inte men den västtyske vinner, sju dagar i veckan!

Plastbitar... Mer alternativ än man kanske väntar sig, flera olika landställsvarianter och hjul, olika avgasrör samt en hel flock med olika lumps and bumps såsom det anstår en relativt modern flygmaskin (nåja, det är ju egentligen en femtiotalskonstruktion...). Jag städade direkt spruerna från sådant som inte skulle vara med i bygget och fyllde snabbt en ziplockpåse med skrot!

Dekaler och klarplastdelar (jo, de finns där någonstans i bild) samt ett litet etsark. Dumt nog utan säkerhetsbälten men det gick att lösa ändå...
Jag kunde givetvis inte låta bli att hugga in på den här mer eller mindre direkt så jag har faktiskt kommit en liten bit på väg redan...

Interiör med ett minimum av piffning i form av tejpbälten. Jag har färdigskuren tejp från "Jammydog" som är 0,7 mm bred som är perfekt att göra bälten av, speciellt om de inte syns alltför mycket!

Kroppsdelarna limmade och fixerade för härdning.

Och här är morgonens arbetsinsats på bild: interiörmålning! Finns inte så mycket bilder på hur en sådan här ser ut inuti av någon anledning så jag kombinerade Special Hobbys (något torftiga) anvisningar med en portion fria fantasier samt ett välkänt faktum från 70-talet: brunröd galon på sätena är aldrig fel!

Väldigt snygga instrumentdekaler som passade förvånansvärt bra.
Mot detaljmålning!
Trevlig kväll!
Magnus